نمونه رژیم کتوژنیک یا کتو جهت لاغری سریع Ketogenic Diet

نان کتوژنیک چیست در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک 28 روزه چقدر کم میکنیم زودتر 1402 ها می شوند. رژیم کتوژنیک در کاهش چربی اضافی مؤثر است. افزایش چربی بد (LDL): این رژیم از چربی اشباعشده پر است و در واقع چربی بد بدن (LDL) را افزایش میدهد. اول اینکه یک رژیم پر از چربی و پروتئین بسیار سیرکننده هم هست، پس تأثیر اول رژیم کتو این است که زودتر سیر میشوید و کمتر احساس گرسنگی میکنید، پس لاغر میشوید. رژیم سیکلیکال یا دورهای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربیها، به برنامه غذایی است. همچنین گزارش شدهاست که برخی از افراد در هفتههای اول رژیم کتوژنیک، مقداری اضافه وزن هم داشتهاند و بعد از مدتی با کاهش وزن مواجه شدهاند. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد. آزمایشهایی بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع دو که به مدت ۹۰ روز از رژیم کتوژنیک پیروی کردند انجام شد که نتایج حاکی از آن بود که بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین ای وان سی (A1C)، که نشانگر مقدار قند خون بلندمدت است، کاهش داشته.

اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. معمولا این رژیم به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. از آنجا که این رژیم بسیاری از غذاها را محدود میکند و این محدودیت برای طولانی مدت موجب آسیب به بدن میشود، نمیتوان آن را برای مدت طولانی ادامه داد. در حالی که بسیاری از میوهها به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارند برای قرار گرفتن در رژیم کتو بسیار چالش برانگیز هستند، این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه از میوهها اجتناب کنید. قندهای میوهها از انواع مختلفی هستند. زیرا قند این میوهها به نسبت آنتیاکسیدانی که دارند، کمتر است و میتوان این مقدار کربوهیدرات را در مصارف اندک، نادیده گرفت. مثلا اینکه برخی از اصطلاحات مورد استفاده در این رژیم چه معنایی دارند، میتواند راهگشای شما در بسیاری از مسائل باشد.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

چنانکه حتی همه متخصصین نیز تبحر کافی در اجرای آن ندارند. به گفته محققان در مورد کاهشوزن هیچ عدد متوسطی وجود ندارد که آن را به همه نسبت دهیم، بلکه علاوهبر تفاوت در ویژگیهای فیزیکی بدن هر فرد، نحوه پایبندی افراد و واکنش بدن آنها به رژیم غذایی نیز متفاوت است. این رژیم با گذشت زمان، به بهبود نسبت ماهیچه به چربی بدن کمک میکند و میزان اکسیژنی را که بدن شما میتواند در هنگام کار سخت از آن استفاده کند، افزایش میدهد. مگر مصرف میوههایی که نسبت آنتیاکسیدانی که به بدن میرسانند، به قندی که در بدن ذخیره یا مصرف میشود، بسیار بیشتر است. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. این ارقام بسته به تنوع و اندازه میتواند از حدود 5 گرم کربوهیدرات خالص تا تقریباً 17 گرم در هر خرما متغیر است. اولا، به خاطر داشتهباشید که استفاده از انواع رژیمهای رایگان در رژیم کتوژنیک میتواند مشکلساز باشد. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.

در منوی بسیاری از رستورانها گوشت یا ماهی وجود دارد. ماهی با چربی بالا: سالمون، تن، ماکارل، قزل آلا. با این اطلاعات میتوانید برای خود برنامهی غذایی منظم و مناسبی طراحی کنید. در این رژیم همانند رژیمهای دیگر فرد ملزم به رعایت برنامهی غذایی خاصی است. معمولا برای گرفتن این رژیم یک برنامهی غذایی ۷ روزه به شما دادهمیشود. در مواقعی حتی کربوهیدرات برای برخی از افراد ضروری است و حتی نیاز به مصرف چربی هم وجود دارد. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. اما اگر شما میخواهید به مقدار خیلی کم از میوههای کم کربوهیدرات استفاده کنید، در ادامه برای شما چند پیشنهاد داریم. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکند و منبع اصلی تأمین انرژی با چربی جایگزین میشود.

میوه یکی از مواد غذایی است که مقدار زیادی کربوهیدرات دارد. باوجود اینکه امروزه دسترسی به اینترنت بسیار ساده است و اطلاعات بسیار زیادی در این فضای مجازی وجود دارد که با کمک آنها میتوانیم بسیاری از کارها را رایگان انجام دهیم، دسترسی به رژیمهای رایگان کتوژنیک هم وجود دارد. در حالت طبیعی سوخت تأمینکنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بهدستمیآید. طبق محاسبههای انجام شده در حالت کتوز، آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانمها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزانند. 3- میزان کاهش وزن در رژیم کتو چقدر است؟ سالاد سزار رژيمی هم یکی دیگر از آپشنهایی است که میتواند برای شما دلپذیر باشد. این رژیم احتمال ابتلا به فشارخون، گرفتگی عروق، نارسایی قلبی و دیگر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد.

مطالعهای منتشر شده در ماه مه سال 2018، در ژورنال پزشکی دیابت نشان میدهد که رژیم غذایی کتو ممکن است، به کنترل سطح hba1c (میانگین دو تا سه ماه قند خون) کمک کند. رژیم کتو در اصل در سال ۱۹۲۰ برای مدیریت بیماری صرع و کنترل تشنجها ساختهشد. حذف وزن مازادی که در طول چند سال به بدن اضافهشده در کوتاهمدت اصلاً کار راحتی نیست و بسیاری از رژیمها نیز نمیتوانند مؤثر باشند. به عنوان مثال، مطالعهای که در ماه سپتامبر سال 2016، در مجله nutrients منتشر شد، اهمیت غلات کامل را برای کمک به کنترل وزن و همچنین کنترل قند خون بالا نشان میدهد. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. کنترل سطح قند خون میتواند کمک زیادی به کاهش خطر و عوارض بیماری کند. اگر این رژیم را تحت نظر پزشک دنبال کنید، میتواند به کاهش وزن کمک زیادی کند و برای سلامتی هم فواید زیادی دارد. وقتی مصرف کربوهیدرات را بهطور قابلتوجهی کم کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میشود.

درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نیز همین اتفاق میافتد.

جایگزین خرما با همان کیفیت وجود ندارد که بتوانید در رژیم کتوژنیک استفاده کنید، به خصوص اگر به دنبال تقلید طعم و بافت خرمای خشک یا تازه هستید. خرما در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک کدامند؟ نوشابههای رژیمی در رژیم کتوژنیک مجاز هستند. زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود. همچنین بهتر است بهجای برنج، نان و سیبزمینی سرخشده، از سبزیجات استفاده کنید. کاهش انوسلین همچنین برای بیماران مبتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک هم میتواند مفید باشد. همچنین ۹۵٫۲% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند. درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نیز همین اتفاق میافتد. با این حال، سلولها قادرند از منابع دیگری از جمله اسیدهای چرب و کتونها نیز انرژی خود را تامین کنند. برخی افراد با رژیم کتو فقط 3 الی 4 کیلوگرم و برخی دیگر بالای 50 کیلوگرم از وزن خود را از دست میدهند! این باور عمومی که رژیمهای غذایی پرچرب باعث چاقی و چندین بیماری دیگر مانند بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان میشود، در مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر مشاهده نشده است. A rticle w​as gen​er᠎at᠎ed by G᠎SA Conten᠎t ᠎Ge᠎nerato​r  DEMO !

۲. آیا رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن عضلات میشود؟ ۱. آیا میتوانم باز هم کربوهیدرات مصرف کنم؟ این رژیم یکی از معروف ترین رژیم های غذایی در دنیا و از انواع رژیم های کم کربوهیدرات است. آیا رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مجاز است؟ شیرینی مجاز در رژیم کتوژنیک چیست؟ چربی در کبد به اجسام کتونی تبدیل میشود که در غیاب گلوکز به عنوان سوخت مورد استفاده قرار میگیرد. مشکلات کبدی: در رژیم به دلیل مصرف زیاد چربیها، کار کبد زیاد میشود. ۴. آیا مصرف کالری زیاد یا خوراکیهای سرشار از کربوهیدرات در برخی روزها ضروری است؟ رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . خیر. بااینحال ممکن است مصرف کالری بیشتر در برخی روزها سودمند باشد. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

اطمینان از مصرف مایعات و الکترولیت کافی می تواند به مقابله با برخی از این علائم کمک کند. کتونهای خارجی: این مکملها میتوانند به افزایش سطح کتونهای بدن کمک کنند. در ادامه برخی از مواد غذایی و وعدههای غذایی را به شما معرفی میکنیم که میتوانند به رژیم غذایی ایرانی نزدیکتر باشند و سختی این رژیم را کم کنند. دیابت موجب تغییراتی در سوخت و ساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. افکار متغیر و تغییر خلق: مغز برای عملکرد خود به کربوهیدراتهای سالم نیاز دارد. از طرفی بدن ما به تمام گروههای غذایی، حتی کربوهیدرات نیاز دارد. به طور معمول شامل ۷۵٪ چربی، پروتئین ۲۰٪ و تنها ۵٪ کربوهیدرات است. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. ترجمه متن بالا: رژیم کتوژنیک عمدتاً شامل چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. موارد غذایی تشکیلدهنده این رژیم غذایی به ۵۵ تا ۶۰٪ چربی، ۳۰ تا ۳۵٪ پروتئین و ۵ تا ۱۰٪ کربوهیدرات تقسیم میشوند. حداکثر میتوانید ۳۵٪ از کل کالری مصرفی روزانهتان را از پروتئینها دریافت کنید. دریافت رژیم کتوژنیک رایگان امکان پذیر است؟