رژیم کتوژنیک Ketogenic اصولی و استاندارد + نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک مهمترین جزء رژیم کتوژنیک فرآیندی به نام کتوسیس پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک 28 روزه چقدر کم میکنیم زودتر 1402 است. در طول این رژیم ورزشکاران میتوانند قبل از ورزش و بعد از آن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند میزان و شدت ورزش خود را افزایش دهند. کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و رفتن به فاز کتو دارای عوارض بسیاری چون سردرد، خستگی، درد ماهیچهها، حالت تهوع و اسهال است. یک رژیم غذایی به همراه مصرف حجم بالای چربی است که استفاده از پروتئین و کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی محدود میکند. در یک رژیم غذایی نرمال، میزان انسولین شما پس از مصرف غذاهای حاوی گلوکز بالا میرود، اما در فاز کتوز، میزان انسولین شما افت میکند. این رژیم یک رژیم محدود کننده است و بیشتر افراد پس از مدتی رژیم را رها میکنند و دوباره به وزن قبلی برگشته دچار اضافه وزن میشوند. این رژیم باعث کاهش وزن شده در مقابل سرطان، بدن را مقاوم میکند. به این ترتیب به جای اینکه ماهیچهها را از دست بدهید میتوانید از میزان چربی بدن خود کم کنید. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود.

در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود. اغلب افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان میکنند باید از مکمل فیبر استفاده کنند تا عملکرد روده منظمی داشته باشند و مراقبتهای بهداشتی را جدی بگیرند. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. همچنین این ماده غذایی انرژی لازم برای فعالیت مغز را هم فراهم میکند. مطالعات جدیدی که انجام شده نشان میدهد این رژیم غذایی برای مقابله با چاقی و دیابت بسیار مفید است. خیر، مردم اغلب کتوزیس با کتواسیدوز را اشتباه میگیرند. البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

باید برای دوستانی که تازه وارد سایت شدهاند عرض کنم، از آنجا که بسیاری از مخاطبانی که قصد دریافت رژیم زیر نظر بنده دارند، معمولاً سوال دارند که رژیم به شکل است و چه مواد غذایی بایستی مصرف شود؛ بنده، این نمونه رایگان رژیم کتو را جهت آشنایی این دوستان در اینجا آوردهام. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند. درست است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک زیادی میکند ولی این رژیم به عنوان یک رژیم کوتاه مدت مطرح میشود و بیشتر از سه ماه نباید از این رژیم استفاده کرد. در رژیم کتوژنیک به این دلیل که نباید از مواد قندی و کربوهیدرات بالا برای ناهار استفاده کرد مصرف سوپ جو توصیه نمیشود، ولی سوپ مرغ را با حذف کربوهیدرات مثل رشته و مواد قندی میتوانید به راحتی مصرف کنید. اگر میخواهید یک رژیم غذایی مناسب کاهش وزن، مانند رژیم کتوژنیک را شروع کنید از ابتدا نباید به فکر نتیجه باشید. به گفته USDA، یک موز کوچک بیش از ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص دارد، به این معنی که میتوانید کل وعده غذایی خود را با کربوهیدرات با یک موز برنامه ریزی کنید.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت. در انواع رژیم هدف، کاهش ۵۰ درصدی کربوهیدراتها نان و غلات حذف میشوند و مصرف میوه و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مشابه رژیم استاندارد است با این تفاوت که میزان پروتئین بیشتری دارد. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! ولی از خوردن سبزیجات نشاستهدار باید خودداری کنید. محدود کردن کربوهیدرات به حذف سبزیجات و میوهها منجر میشود که ممکن است به کمبود ویتامین A ،C، K و آهن بدن منجر شود. اگر به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستید، این رژیم برای شما مجاز نیست، زیرا حالت کتو اسیدوز ایجاد میکند که به کبد، کلیه و مغز ممکن است آسیب میرساند و اگر این عوارض سریع درمان نشود ممکن است منجر به مرگ شود. به عنوان مثال در طول یک هفته پنج روز رژیم کتوژنیک دارید و دو روز میتوانید به میزان بیشتری کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان یک دوره نمونه از رژیم کتوژنیک است که در آن طبق اصول کتوژنیکی وعدههای غذایی اصلی، صبحانه، نهار و شام، با میزان مشخص، تعیین شدهاند. رژیم غذایی کتوژنیک یک روزه غذایی جزئی است که بر عکس سایر رژیمهای غذایی به بدن گرسنگی نداده و از ذخیره چربیها انرژی مورد نیاز انسان را تامین میکند. از آنجا که در این رژیم غذایی، میزان مصرف پروتئینهای شما به دلیل مصرف گوشت و آجیل افزایش خواهد یافت، در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. میزان نوشیدن آب را افزایش دهید و بر آن استوار بمانید. مصرف میزان بالای چربی در این رژیم غذایی ممکن است خطر بیماریهای قلبی را در برخی افراد افزایش دهد اما در این مورد مطالعه علمی دقیقی انجام نشده است. برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند پیامدهای آسیبهای مغزی را بهبود بخشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات درمورد بسیاری از این زمینهها هنوز قطعی نیست. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک زودتر بهبود مییابند.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

این رژیم غذایی ۱۰۰ سال است مورد استفاده قرار میگیرد و به مدیریت بیماری صرع و اختلالاتی که با تشنح همراه است کمک میکند. این رژیم مناسب ورزشکاران است و کربوهیدرات در این رژیم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. این رژیم با توصیههای عمومی غذایی که مصرف چربی و کربوهیدرات را زیان بار میداند در تضاد است، با این وجود حدود یک قرن است که مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری به اثرگذاری آن ایمان دارند. گوشت، پنیر، تخممرغ، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی و خامه بخرید، زیرا این مواد غذایی جزء اصلی رژیم شما هستند. این رژیم ممکن است منجر به کتوز نشود، زیرا پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل شده و سپس میسوزد. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. این رژیم آسان نیست؛ اما اگر دستورالعملهای برنامه غذایی آن را بهدرستی انجام دهید، مطمئن باشید که طولی نمیکشد تا چربیسوزی در بدن شما بالا رود. هنگامی که وزن کم کردید و در حالت تثبیت قرار گرفتید و کربوهیدرات خود را افزایش دادید، میتوانید گهگاهی موز بخورید. لبنیات در بالای هرم رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارد و مصرف آن باید محدود باشد.

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست

Th is art​ic​le has been  do​ne ᠎wi th G​SA C on tent  Gene​ra tor DEMO!

غذا های کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوق العاده است. به دلیل وجود پروتئین بالا دربین وعدههای غذایی شما را گرسنه نخواهد کرد و احساس نیاز به کالری نخواهید داشت. رژیم کتو همچنین میتواند از سرطان پوست جلوگیری کند، آکنه را بهبود بخشد و ظاهر رگهای واریسی را کاهش دهد. بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این رژیم میتواند به کاهش وزن و بهبودی سلامت عمومی افراد کمک کند، حتی این رژیم قادر است برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مفید باشد. در درمان صرع و رفع اختلالات عصبی نیز مفید است. رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین (به علت کاهش مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون) در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. خطرات استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک ابتلا به بیماری سنگ کلیه، بیماریهای کبد و کمبود ویتامین و مواد معدنی است. ۲. در مواردی ممکن است که فرد به سنگ کلیه مبتلا شود. در این رژیم در دورههای محدود مثل ۵ روزه کربوهیدرات حداقلی دریافت شده و ۲ روز در هفته اجازه میدهد فرد کربوهیدرات بیشتری را دریافت کند.

طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. با دیدن نتایج علاقهمند خواهید شد رژیم خود را ادامه دهید. یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. یک آزمایش متا آنالیز از ۱۳ آزمایش کنترل شده نشان داد که کسانی که این رژیم را میگیرند کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کردند. با توجه به محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک، باید مصرف خرما را کنترل کنید تا مصرف کربوهیدرات در طول روز از حد استاندارد عبور نکند. علاوه بر این به کنترل قند خون و بهبود بیماری دیابت کمک فراوانی میکند. این رژیم همچنین به کاهش سرعت رشد بیماری آلزایمر کمک میکند. چه بیماری هایی با رژیم کتوژنیک بدتر می شوند؟ اگر میپرسید چه سوالاتی؟

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

اگر رژیم کتوژنیک گرفتید و مدام تشنه شدید، اصلا تعجب نکنید.خارج شدن مقدار آب زیادی از بدن موجب تشنگی شما می شود. حداکثر مقدار مجاز پروتئین مصرفی ۳۵% است. در رژیم آنابولیک هر نوع گوشتی را مجاز هستید که مصرف کنید. افزایش خون در کتون، مراکز اشتهای موجود در مغز را سرکوب و منجر به از بین بردن اشتها می شود. اما فرای این موضوع، رژیم کتوژنیک نقش مهمی در سرکوب اشتها خواهد داشت و یکی از دلایل آن هم این است که بدن شما به رژیم کتوژنیک همانند روزه پاسخ میدهد. این رژیم گرسنگی و اشتها را کم و به کاهش وزن کمک زیادی میکند. شما بر اثر گرسنگی در کتوژنیک وزن کم نمی کنید. بهعلاوه اینکه بههیچعنوان احساس گرسنگی نیز نخواهید کرد. برای اینکه در رژیم کتوژنیک چه مقدار باید آب بخورید، وجود ندارد ولی رنگ ادرار را شفاف میکند. در این رژیم مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی و مقدار متوسطی پروتئین میتوان مصرف کرد.