رژیم کتوژنیک چه مزایای بالقوه ای دارد؟

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک کورتنی در مقالهی وبسایت پوش بیان کرد که دوباره به رژیم کتوژنیک بازگشته تا یک سبک زندگی سالم پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک 28 روزه چقدر کم میکنیم زودتر 1402 را رقم بزند. رژیم غذایی کتوژنیک نوعی سبک غذایی است که بر روی کاهش مصرف کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربیها تاکید میکند. قانون این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات کم، مصرف چربی زیاد و پروتئین به اندازه باشد. و بعد از این چند روز تازه شروع کار رژیم است و بهتر است این شرایط را حفظ کرد. به علاوه سعی میکند بیشتر از سبزیجات تازه و پروتئینهای کم چرب استفاده کند. این یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری است، حتما به ذهنتان رسیده که هزینه این رژیم بالا است بله آووکادو و انواع گوشت تازه گران هستند اما ارزشش را دارد پس از پایان رژیم تغییرات خوبی در بدن خود احساس خواهید کرد. رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که سریعترین و علمی ترین رژیم غذایی کاهش وزن است یک رژیم خاص میباشد که مصرف کربوهیدرات در آن بسیار محدود شده، لذا برای آشنایی با این سبک غذایی نمونهای ۱۰ روزه از رژیم کتوژنیک در اینجا آورده شده است. وارن نیز بر روی مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارد و معتقد است این به معنای افراطی گرایی نیست، بلکه تمرکز بر روی غذاهای کامل، میوهها و سبزیجات است که از پرخوری جلوگیری میکند و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه میدارد.

از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی دارد. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. شاید به نظرتان عجیب بیاید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… است) چطور میتواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیدهایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کنیم؟ خوردن میان وعده سالم گرسنگی شما را کم کرده و به شما کمک می کند که پایبند رژیم خود بمانید. بهتر است رژیم غذایی خود را عمدتا بر اساس غذاهای کامل با کمترین مواد اولیه تشکیل دهنده تنظیم کنید. شما باید بیشتر وعدههای غذایی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید. نکته: به یاد داشته باشید تمام این موارد تحقیقاتی هستند که انجام شده اند و برای قطعیت کامل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. این رژیم به کاهش سطح گلیسرید خون هم کمک میکند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

سوال دوم: رژیم کتو چند نوع است؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. در واقع ، رژیم کتو ممکن است به بهبود سطح تری گلیسیرید ، HDL و LDL کمک کند. رژیم کتوژنیک یک روش عالی برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیمایهای مختلف است. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین می کنند. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوه های کم قند مانند انواع توت ها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود. او چنین نوشته: “با تجربه به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای مقابله با ولع شیرینیجات، سوزاندن چربیها و کاهش وزن، پیروی از رژیم کتوژنیک است. آب ساده که بهترین انتخاب محسوب می شود و در طول روز باید نوشیده شود.

5. بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت وزن، گرفتن رژیم تثبیت وزن است. اگر فکر میکنید رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست … پاسخ سریع: خرما برای کتو مناسب نیست، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. مصرف خرما در رژیم کتوژنیک به شرایط شما و هدفی که دارید بستگی دارد. در نهایت، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا خرما در برنامه غذایی شما مجاز است یا خیر. او تصمیم گرفته مصرف کربوهیدرات، غلات، حبوبات و لوبیاها را به حداقل برساند. برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. هدف این نیست که تا ابد در حالت کتو باقی بمانید، بلکه هدف این است که غذاهای سالمتری مصرف کنید. مصرف کدام مواد غذایی در رژیم غذایی کتوژنیک ممنوع است؟ مواد غذای مناسب برای یک نمونه رژیم کتوژنیک کدام است؟ همانطور که گفتیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات بسیار پایین است، پس بدیهی است که میتواند برای افراد مبتلا به دیابت مناسب باشد. آسیب های مغزی: بررسی های حیوانی نشان داده اند که این رژیم می تواند صدمات مغزی را کاهش داده و پس از آسیب دیدن مغز به بهبود سریعتر آن کمک کند. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل.

Th is was created by G​SA Content​ Gen er ator  Dem᠎ov ersion!

تخم مرغ: تخم مرغ را کامل بخورید.

روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. تخم مرغ: تخم مرغ را کامل بخورید. متخصصان توصیه میکنند بیشتر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای تهیه شده با گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات در رژیم کم کربوهیدرات تنظیم کنید. نظر متخصصان تغذیه در مورد این رژیم متفاوت است. هرچند این موضوع در افراد مختلف متفاوت است، اما در کل به معنای تامین ۶۰ تا ۷۵ درصد از کالریها از چربی، ۱۵ تا ۳۰ درصد از پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدرات میباشد. بدن افراد با هم متفاوت است و باید میزان کربوهیدرات مناسب برای بدن خود را پیدا کنید. بنابراین در انتخاب نوشیدنی های مناسب باید دقت زیادی کرد. نکته: در این رژیم غذایی به مصرف چربی ها توصیه می شود، اما مصرف چربی های مضر در هر شرایطی ممنوع است. میزان کالری مصرفی شما بر حسب سن و وزن در این رژیم قابل تعریف است و میتوانید به کمک آن به وزن دلخواه خود برسید. نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شدهای وجود ندارد، به این معنی که فرد میتواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود.

وی در سال ۲۰۱۷ به مدت ۲ ماه این رژیم را گرفت. صرع: بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک می تواند منجر به کاهش چشمگیر دفعات صرع در کودکان شود. آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده به بهبود جوش های پوستی کمک می کند. البته دقت کنید زیاده روی در خوردن میان وعده یا تعداد میان وعده های زیاد هم باعث افزایش وزن می شوند. همچنین در مقاله دستور پخت غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک می توانید لیستی از غذا های خوشمره و متنوعی که می توانید در رژیم کتوژنیک خود نوش جان کنید را دریافت کنید. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند سیستمهای پیشرفتهتری هستند که بیشتر برای بدنسازان و ورزشکاران مناسب هستند. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن می توانید کربوهیدرات مصرف کنید. او بعد از یک بار گرفتن رژیم کتوژنیک و رها کردن آن، دوباره آن را انتخاب کرده است. در این صورت بازگشت به پرخوری و جایگزین کردن برخی از آنها با غذاهای کم انرژی مثل میوهها، سبزیجات و پروتئینهای کم چرب آسانتر است.

کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود. هدف از این رژیم نگه داشتن بدن در حالت کتو است، یعنی وضعیتی که در آن بدن از چربیها به عنوان تامین سوخت استفاده میکند. رژیم کتوژنیک در بلندمدت میتواند مشکلاتی را مثل کمبود پروتئین در خون، کبد چرب و سنگ کلیه ایجاد کند. علاوه بر کاهش وزن، به ویژه چاقی شکمی و مقاومت به انسولین، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکن است به بهبود فشار خون، تنظیم قند خون، تری گلیسیرید و سطح کلسترول HDL نیز کمک کنند. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند . چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند ؟ برای اطمینان بیشتر از تامین ویتامین c خود ترجیحا کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، گل کلم استفاده کنید. در یک مطالعه وسیع مشخص شد افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی کردهاند، ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که به رژیم کم کالری و رژیم کم چرب پایبند بودهاند، به لاغری دلخواه رسیدهاند.

برای جلوگیری از این مشکل، نحوه تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید. برای کاهش این علائم، میتوانید یک مکمل فیبر کم کربوهیدرات مصرف کنید. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. وقتی شما سعی میکنید خود را با رژیم جدید تطبیق دهید، حتی اگر ورزشکار نباشید، کمی احساس خستگی به شما دست میدهد. بدانید چه میخورید و چگونه میخواهید کربوهیدراتها را به رژیم غذایی خود بازگردانید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم میتواند کربوهیدراتها را در حین ورزش اضافه کند. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد. البته طرفداران کتو معتقدند که با وجود چربی، کتوژنیک یک رژیم کمکالری نیست. البته باید توجه داشته باشید که این علائم، همه را تحت تاثیر قرار نمیدهد، بنابراین اگر به کتو علاقه مندید، بد نیست امتحان کنید و ببینید چه احساسی به شما دست میدهد. با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید.

این میتواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود. همچنین میتواند به بهبود شرایط بیماران مبتلا به دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر کمک کند. بیماری آلزایمر: با انتخاب رژیم کتو علائم بیماری آلزایمر تا حدی بهبود پیدا کرده و سرعت پیشروی آنها کم می شود. زمانی که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنید، مجبورید به حدی ریاضیات انجام دهید که کاملا احساسات را کنار خواهید گذاشت. این مورد مقداری بحث برانگیز است به این علت که به طور طبیعی تصور می شود رژیم های غذایی که به مقدار زیادی گوشت و چربی متکی هستند کلسترول خون را بالا می برند و باعث بروز مشکلات قلبی می شوند. رژیم کتوژنیک در واقع همان ابتدا برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع طراحی شد. 4. بازگشت وزن بعد از رژیم کتوژنیک به علت مصرف دوبارهی کربوهیدرات، اتفاق میافتد. ۸. نفسم بدبو شده است، علت آن چیست؟

C onte nt h as be᠎en g en erated ᠎wi th t​he help ​of GSA C onte nt G en erator DEMO.