رژیم کتوژنیک و مهمترین بایدها و نبایدهای آن – لافارر

فروش محصولات رژیم کتوژنیک بهترین راه برای مقابله با این مشکل استفاده از رژیم تثبیت پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک 28 روزه چقدر کم میکنیم زودتر 1402 کننده کتوژنیک است. همچنین از آن جایی که کربوهیدراتها منبع انرژی و تحریک هستند، حذف این منبع انرژی منجر به افزایش میل به قند، مه مغزی و مشکل در تمرکز میشود. علاوه بر این، تکرر ادرار و از دست دادن اجتناب ناپذیر الکترولیتها نیز باعث بروز این علائم میشوند. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید. در اینجا برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی رژیم کتوژنیک ذکر شده است. بنابراین، تثبیت وزن پس از رژیم کتوژنیک مهم است. سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ به شما کمک میکند تا با صرفهجویی در زمان و در مدتزمان حداکثر ۳۰ دقیقهای، لیست موردنیاز خود را بهراحتی درب منزل تحویل بگیرید و این یعنی شروع یک رژیم مقتدرانه و یک تصمیم مهم تا رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن شما! توجه بفرمایید که این فقط یک نمونه رژیم است اما نمونه رژیم بنده یعنی رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر نیست، کاری که بنده در رژیم آنلاین کتوژنیک انجام میدهم با ارائه فقط یک لیست غذایی متفاوت است.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

رژیم کتوژنیک در بدنسازی در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود. هنگامی که این اتفاق میافتد، چربی در کبد شکسته میشود و کتونهایی تولید میکند که محصولات جانبی متابولیسم هستند. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. مقدار بیش از حد چربی احشائی میتواند باعث مشکلات سلامتی، از جمله التهاب، مقاومت به انسولین و اختلال در متابولیسم شود. طبق بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳، این یافتهها نشان میدهد که حفظ سطح قند خون از طریق یک رژیم غذایی کتوژنیک، باعث کاهش میزان هورمون در زنان میشود. تحقیقات تجربی اولیه نشان می دهد که رژیم کتو ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشد ، احتمالاً به این علت که میزان کالری دریافتی و گلوکز در گردش را که برای رشد تومور مورد نیاز است را کاهش می دهد.

نمونه رژیم های کتوژنیک

مثلا اینکه علت چاقی در فرد کمکاری تیروئید بودهاست یا مصرف چربی و داشتن رژیم غذایی نامناسب، در کاهش وزن موثر است. افراد با داشتن سبک زندگی و تغذیه غلط به فاکتورهای زمینهساز چاقی دامن میزنند و دچار اضافهوزن شدید میشوند. مقدار کربوهیدرات توصیه شده برای افراد بر اساس اهداف و سطح فعالیت آنها متفاوت است. این امر به ویژه در هنگام استفاده از کتو برای اهداف کاهش وزن صادق است. اگر مطمئن نیستید که کدام محدوده برای شما مناسب است، یک متخصص تغذیه خوب پیدا کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهداف شخصی شما کمک کند. اگر مطمئن نیستید که در حال حاضر چه اهدافی را دنبال میکنید یا چگونه با رژیم غذایی خود به آنها دست یابید، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. در این رژیم شما مجاز به استفاده برخی از غذاها نیستید. اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. برخلاف بسیاری از رژیمهای غذایی، کتو پس از خوردن مقدار کالری از پیش تعیینشده در روز، احساس گرسنگی در شما ایجاد نمیکند. در واقع محل قرارگیری این دانه در هرم کتوژنیک، در کنار لبنیات است، پس باید به مقدار بسیار کم مصرف شود.

منابع عالی عبارتند از روغن زیتون قهوه، روغن نارگیل، کره بادام زمینی و مقدار کمی آجیل و دانه. رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد. این نوع افزایش وزن در آب برای همه مصرفکنندگان کتو اعمال میشود، اما کسانی که مدت زمان کوتاهتری از آن استفاده کردهاند و تنها مقدار کمی از وزن خود را در طول رژیم از دست دادهاند، ممکن است بیشتر متوجه آن شوند. اما زمانی که وزن به سرعت کاهش یابد، میتواند به همان سرعت به حالت عادی بازگردد. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم.

کتوژنیک و ریزش مو

ناراحتی روده یکی از نگرانیهای عمده برای میلیونها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی میتواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. میزان مصرف کربوهیدرات در رژیم کرب سایکلینگ ممکن است در بعضی روزها زیاد باشد. با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید. به عنوان مثال، نخود فرنگی یک سبزی نشاستهای است که حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به سبزیجات سبز غیر نشاستهای مانند بروکلی یا کدو سبز است و انتخاب خوبی برای پس از کتو است. برای پر کردن کالری از چربی، شما همچنین نیاز به رژیم غذایی با سبزیجات غیر شیرین و غیر نشاستهای دارید. مصرف خود را از سبزیجات نشاستهای مانند نخود فرنگی، سیب زمینی و هویج، و همچنین لوبیا، دانه، آجیل و میوه محدود کنید. رژیم تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک چگونه است؟ همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد.

با این حال، صرف نظر از دلایل برای توقف رژیم کتوژنیک، خوردن دوباره کربوهیدرات بعد از رژیم عواقبی خواهد داشت. رژیم تثبیت وزن یکی از رژیمهای استاندارد تثبیت وزن پس از کتو است. رژیم کتو یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است که گاهی باعث کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی میشود. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. اگر به فکر تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک هستید، احتمالاً میدانید که هنوز باید از منابع غلات فرآوری شده و شکر مانند پیتزا و کلوچهها خودداری کنید. از طرفی در رژیم کتو چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به رژیم کم کربوهیدرات داریم. آلیسا توچی، مدیر تغذیه در Health Partners Virtual میگوید: وقتی رژیم کتوژنیک را کنار میگذارید، برای ورود به دوره تثبیت رژیم کتوژنیک، شروع به کاهش تدریجی مصرف چربی کنید و در عین حال مصرف پروتئین بدون چربی، سبزیجات و غلات کامل را افزایش دهید. برای تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که چه چیزی را به رژیم خود اضافه کنید.

در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. چرا رژیم تثبیت کتوژنیک بعد از دوره رژیم مهم است؟ کربوهیدراتها یکی از عوامل اصلی مؤثر در افزایش وزن بیش از حد افراد هستند؛ چرا که به دلیل مصرف کربوهیدرات، بدن انرژی مورد نیاز را بهجای شکستن چربی از کربوهیدرات دریافت میکند. گلاسمن میگوید: «نوسانات وزن همیشه ممکن است، اما افزایش وزن به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نحوه متابولیسم بدن کربوهیدراتها، رژیم غذایی، ورزش و موارد دیگر» توقف کتو همچنین به مدت زمانی که از کتو استفاده کردهاید بستگی دارد. همیشه این ترس وجود دارد که آیا با رها کردن رژیم کتو چاق میشوید یا نه! آیا رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مجاز است؟ ♦ آیا رژیم کتو باعث ریزش مو میشه؟ ♦ اگر دائما خسته باشم، احساس کسل بودن یا ضعف داشته باشم چکاری برای برطرف شدنش انجام بدم؟

این امر به ویژه صادق است زیرا کربوهیدراتها برای بازسازی و ترمیم عضلات ضروری هستند. رئیس تغذیه و سلامت Yummly میگوید :«پیش بینی این که چگونه کسی به ترک رژیم کتو واکنش نشان میدهد، دشوار است. مصرف بیشتر پروتئین برای کاهشوزن و سلامت متابولیک مفید است. در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان میدهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد. این موضوع به این دلیل است که سطح انسولین را کاهش میدهد. رژیم کتوژنیک، با حفظ سطح قند خون کم، کمک میکند تا این خطر را از بین ببرد. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. میزان نوشیدن آب را افزایش دهید و بر آن استوار بمانید.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که ادعا بر این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید چربی بخورید، هرگز دوباره احساس گرسنگی نکنید و حتی عملکرد ورزشی خود را در حین کاهش وزن افزایش دهید. یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. همانند هر رژیم غذایی سخت دیگری، بازگشت به الگوی غذایی عادی در مورد کتو نیز میتواند دشوار باشد. یبوست طولانیمدت نیز به دیواره روده صدمه وارد کرده و میتواند منجر به مشکلات جدی بشود. اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم. ​This c᠎on​tent h​as been g en​erated  by G SA C on​tent Gen᠎erat​or  Demov ersi on.