رژیم کتوژنیک التهابات بدن را کاهش میدهد؟

عوارض رژیم کتوژنیک چیست در رژیم کتوژنیک فرد باید سطح مصرف هر نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات است، را پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک 28 روزه چقدر کم میکنیم زودتر 1402 به حداقل برساند. در نمونه رژیم کتوژنیک از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج ، سیب زمینی، آب نبات، آب میوه و حتی بیشتر میوهها خودداری کنید. وارن نیز بر روی مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارد و معتقد است این به معنای افراطی گرایی نیست، بلکه تمرکز بر روی غذاهای کامل، میوهها و سبزیجات است که از پرخوری جلوگیری میکند و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه میدارد. اگر میخواهید در عادتهای غذایی خود تجدید نظر کنید، اما فکر میکنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، پیشنهاد کیتلی این است که به خود بگویید چرا در غذا خوردن زیاده روی میکنید و از خود بپرسید که آیا یک رژیم افراطی مثل کتو عادتهای بد شما را تقویت میکند؟ شما باید بیشتر وعدههای غذایی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید. نادیده گرفتن کتو به این معنی است که میتوانید در طول تمرین از انرژی لذت ببرید، به خصوص اگر برخی از بهترین میان وعدههای ریکاوری مانند شیر شکلات، اسموتیهای میوهای با پودر پروتئین، و پنکیکهای تخم مرغ و موز را در نظر بگیرید.

برنامه غذایی داشته باشید: پیدا کردن وعدههای غذایی کم کربوهیدرات برای همیشه آسان نیست! به علاوه، شکستن عادتهای بد برای یک مدت، موجب جایگزین کردن آن با عادتهای خوب میشود. 4. میتوانید به مدت 2 هفته، عادتهای غذایی خود را دقیقاً ثبت کنید. به هیچ وجه یک شبه به عادتهای گذشتهی خود بازنگردید، چرا که ممکن است به یکباره دچار افزایش وزن شوید. وگرنه ممکن است عملکرد ورزشی شما در ابتدا افت کند و این در روحیه شما اثر منفی بگذارد. فراموش نکنید این مثال فقط برای ایده گرفتن شما است و برای پیروی از رژیم غذایی صحیح باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که دستور غذایی مخصوص متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم کند. پس قبل از شروع باپزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین می کنند. رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود.

برنامه غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ممکن است تاثیری بر روی بوی دهان برخی از افراد

نداشته باشد، اما برخی دیگر ممکن است بوی بد دهان خود را احساس کنند که در این صورت میتوانند قرص نعناع مصرف کنند. همچنین ممکن است قسمتهای هیپوگلیسمی را ایجاد کند که خطرافت قند خون را بوجود میآورد. یک مطالعه بالینی نشان داد که بیماران پارکینسون که یک رژیم غذایی کتونی داشتند اثرات بیماری آنها تا ۴۳٪ کاهش داشته است. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک خطرات ناشی از چربی اضافه در بدن، سطح کلسترول بد خون یا HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل. بعضی از فست فودهای مجاز در رژیم کتوژنیک به این شکل هستند که شما می توانید آنها را بدون نان مصرف کنید، مثلاً ساندویچها را به صورت پرسی به شکل سالاد به همراه روغن زیتون یا ساندویچ مرغ و رست بیف و کباب ترکی و همبرگر را به جای نان در کاهو بپیچید. مصرف مکملهایی مانند روغن MCT و کتونها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند. روغنهای MCT (MCT به معنای تری گلیسرید با زنجیره متوسط است که هضم آنها نسبت به اسیدهای چرب طولانی زنجیر آسانتر است.

در هر رژیمی ممکن است حجم ماهیچهای از بین برود، اما مصرف زیاد پروتئین و سطح کتون بالا موجب از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچهای نسبت به دیگر رژیمها میشود. یک تحقیق که روی افراد مسن انجام شده نشان میدهد که پس از ۸ هفته رعایت این رژیم ۵ برابر بیشتر از افراد دیگر کاهش چربی خون داشتند و البته افرادی که از این رژیم غذایی پیروی میکنند گرسنگی کمتری را هم تجربه میکنند. اگر در طول رژیم کتوژنیک، به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دیگر مصرف نکنید، ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید. مصرف شیرین کنندهها بعد از مدتی در این رژیم کم شده و اگر چه در ابتدای کار ممکن است دشوار به نظر بیاید ولی ولع مصرف آن پس از مدتی از بین میرود. اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد. تحقیقات نشان میدهد که این رژیم میتواند به اندازه یک رژیم کم چربی به کاهش وزن کمک کند. صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهند رژیم غذایی میتواند نتایج آسیبهای مغزی را بهبود بخشد.

سوختن چربی برای بدن شما مفید است و باعث میشود بدنتان بیشتر نیاز به انسولین داشته باشدخوردن غذا با مقدار زیادی کربوهیدرات میتواند سیستم شما را به انسولین حساس کند و موجب میشود سلولها برای ذخیره انرژی به همان اندازه که در چربی بدن هستند ذخیره شوند. شما با رعایت یک رژیم فستینگ سبب کنترل افزایش انسولین و چربیسوزی خود خواهید شد. در سال ۱۹۱۱ جمعی از پزشکان از این رژیم غذایی برای کنترل تشنج بیماران مبتلا به بیماری صرع استفاده میکردند که امروزه نیز تحقیقات، نتایج خوبی به تایید این نظریه بدست آوردهاند. بیماری پارکینسون: متخصصین تغذیه و دانشمندان معتقدند که این رژیم غذایی می تواند علائم پارکینسون را نیز بهبود بخشد. نظر متخصصان تغذیه در مورد این روش چیست؟ بسیاری از سلبریتیها نیز از این روش برای کاهش وزن و کاهش ولع به شیرینی جات استفاده کردهاند که یکی از آنها کورتنی کارداشیان است. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. صرع: بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک می تواند منجر به کاهش چشمگیر دفعات صرع در کودکان شود.  C on te​nt has been creat ed by G᠎SA Con᠎tent  Gener ator D emoversi᠎on.

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

در اینجا مواردی را بررسی میکنیم که باید به آن توجه داشته باشید. در اینجا یک نمونه رژیم کتوژنیک که در یک هفته تا ۲۸ روز میتوانید از آن استفاده کنید را معرفی میکنیم. این علائم طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. مواد غذای مناسب برای یک نمونه رژیم کتوژنیک کدام است؟ این یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری است، حتما به ذهنتان رسیده که هزینه این رژیم بالا است بله آووکادو و انواع گوشت تازه گران هستند اما ارزشش را دارد پس از پایان رژیم تغییرات خوبی در بدن خود احساس خواهید کرد. او معتقد است که هیچگاه به اندازهی این دو ماه احساس خوبی به بدن خود نداشته است. اکنون، زمان بسیار خوبی است تا احساسات را از روی غذاها برداریم. کودکان سالم: دوران کودکی هرگز زمان رژیم گرفتن نیست ، از رژیم های غذایی شدید مانند رژیم کتوژنیک در این سن دوری کنید. بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک که یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالاست، می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند و حتی برای بهبود برخی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و اختلال شناختی موثر است.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

بیماری آلزایمر: با انتخاب رژیم کتو علائم بیماری آلزایمر تا حدی بهبود پیدا کرده و سرعت پیشروی آنها کم می شود. زمانی که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنید، مجبورید به حدی ریاضیات انجام دهید که کاملا احساسات را کنار خواهید گذاشت. 3. برای اینکه به آنفولانزای کتو دچار نشوید، بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. بعد از گذشت 1 ماه انتخاب با شماست که رژیم کتوژنیک را ادامه دهید یا نه! برای اینکه بدانید آیا این رژیم برای شما مناسب است یا نه باید نظر متخصص تغذیه را جویا شوید. اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی دارد. لازم است کالری دریافتی شما متناسب با سطح فعالیت، هدف شما از کاهش وزن، سن و سال و جنسیت تان باشد.

هدف این نیست که تا ابد در حالت کتو باقی بمانید، بلکه هدف این است که غذاهای سالمتری مصرف کنید. اما هدف شما از رژیم گرفتن چیست؟ میزان کالری مصرفی شما بر حسب سن و وزن در این رژیم قابل تعریف است و میتوانید به کمک آن به وزن دلخواه خود برسید. برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. رژیم کتوژنیک در واقع همان ابتدا برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع طراحی شد. درصد مصرف پروتئین در این نوع رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است. اول از همه، رژیم کتو میتواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد. همانطور که گفتیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات بسیار پایین است، پس بدیهی است که میتواند برای افراد مبتلا به دیابت مناسب باشد. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم استاندارد و پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

البته مورد دوم و سوم محبوب ورزشکاران و بدنسازان است. او چنین نوشته: “با تجربه به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای مقابله با ولع شیرینیجات، سوزاندن چربیها و کاهش وزن، پیروی از رژیم کتوژنیک است. وقتی این اتفاقمیافتد، بدن شما برای تأمین انرژی به سراغ چربیها و سپس پروتئینها میرود. رژیم غذایی کتوژنیک نوعی سبک غذایی است که بر روی کاهش مصرف کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربیها تاکید میکند. کورتنی در مقالهی وبسایت پوش بیان کرد که دوباره به رژیم کتوژنیک بازگشته تا یک سبک زندگی سالم را رقم بزند. همراه با زغال اخته و تمشک، این خوراکیهای سالم واقعاً میتوانند در رژیم کتو مؤثر باشند، در حالی که آنها را در حد اعتدال میخورید. کاهش ماهیچهها در رژیم کتو وجود دارد. بدون کربوهیدرات، ماهیچهها ذخیره گلیکوژن یا سوخت ندارند و زمانی که انرژی مورد نیاز برای ورزش در دسترس نباشد، تحلیل عضلانی ممکن است رخ دهد. عوارض جانبی احتمالی چنین مشکلی عبارتند از سر درد، حالت تهوع، گرفتگی ماهیچهها و خستگی که سندروم محرومیت از کربوهیدرات نامیده میشود. این یکی از عوارض خیلی شایع رژیم کتو هست، برای برطرف کردن بوی بد دهان میتونید از آب های طعم دار شده یا آدامس های بدون قند استفاده کنید.