آشنایی با استاندارد زیر ساخت مراکز داده

برخی از سازمانها از امنیت سایبری قوی برخوردار هستند و برای پیادهسازی موفق اعتماد صفر فقط نیاز به یکسری تغییرات جزئی دارند اما بسیاری از کسبوکارها جهت حفاظت از داراییها و دادههای خود، باید عناصر بنیادی جدیدی را ایجاد کنند. طرح ترویج اعتماد صفر در مرکز امنیت سایبری مجمع اقتصاد جهانی، به دنبال یکپارچهسازی رویکرد سازمانها نسبت به اعتماد صفر است». حفاظت کند. البته در نهایت، اعتماد صفر یک راه حل امنیت سایبری کامل نیست. همچنین بعضی از تعاریف اعتماد صفر با یکدیگر همپوشانی و حتی تناقض دارند. این تحول بزرگ آثار و فرصتهای بیبدیلی با خود به همراه آورده است که میتوان به تسهیل زندگی مردم، شفافیت، مشاغل جدید و رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد. حفظ امنیت سایبری در میان سناریوهای تهدید، همیشه در حال تحول نوعی چالش بزرگ برای سازمانها است. طراحی زیر ساخت برای شبکه: در این مرحله مدل زیر ساخت شبکه طراحی می شود و باید تمامی شرایط راه اندازی و اجرای شبکه و همچنین شرایط فیزیکی محیط کاملا مورد بررسی قرار بگیرد و یک نقشه اصولی مطابق با استاندارد های روز از شبکه های کامپیوتری طراحی بشود که از وظایف مهم تیم خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار است.

محصولات Open Source

​​&;​​&;᠎​ ​!

Api Manager جیست

اگرچه سازمانها در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز در حال طراحی و پیادهسازی این مفهوم امنیتی هستند ولی اجرای عملی آن با ابهامات مختلفی همراه است. استفاده نابجا از این مفهوم برای مقاصد بازاریابی باعث افزایش چنین تعاریف متفاوتی شده است. مدیران امنیت سایبری با استفاده از این اصول و مجموعهای از راهکارهای توصیه شده که به منظور جلب همراهی افراد در سطح سازمان و نگهداری، نظارت و ارتقای فریمورک طراحی شدهاند، اطمینان مییابند که تغییرات، باعث ایجاد اختلال در تداوم کسبوکار سازمانها نمیشوند. طی سالهای اخیر، مفهوم «اعتماد صفر» به عنوان ابزاری برای حفاظت از شبکهها و ارتقای امنیت در سطح سازمانها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با یک جستجوی سریع در اینترنت به انواع تعاریف مختلف از منابع گوناگون برخورد میکنیم از جمله تعاریف ارائه شده از سوی شرکتهای تحقیقاتی، شرکتهای حوزه امنیت سایبری و سایر سازمانهایی که پیادهسازی این مفهوم طراحی و اجرای سامانه کشوری استعلام وزارت علوم را آغاز کردهاند. امروزه بسیاری از سازمانها تدابیر و فناوریهای لازم برای پیادهسازی صحیح اعتماد صفر را دارند. این مقاله نیز با شفافسازی تعریف، پیادهسازی و استقرار مدل اعتماد صفر و نگاهی به گرایشات آینده در این حوزه کمک بسیار زیادی به ارتقای امنیت سایبری در سطح صنایع میکند.

زیر ساخت Sso

در مدل امنیتی محیط محور، محیط شبکه سازمان و هر چیزی که در آن است امن و قابل اعتماد محسوب میشود ولی در اعتماد صفر فرض بر این است که هیچ کاربر یا دستگاهی ذاتاً قابل اعتماد نیست و تهدیدات شامل کلیه مخاطرات داخلی و خارجی هستند. اکنون در ادامه با واحد تحقیق و توسعهی کارنو همراه باشید. صرف نظر از نقطه شروع، اعتماد صفر تلاشی چند ساله، چند حوزهای و چند طرفه با مزایا و چالشهای خاص خود است. با این وجود، اعتماد صفر هم راهکاری کامل و بینقص برای مقابله با همه چالشهای امنیتی در یک سازمان نیست. در کابلکشی ساختیافته (پسیو شبکه)، از کاربردهایی که در آینده ممکن است ایجاد شوند مانند کاربردهای چند رسانهای ، ویدئو کنفرانسها و … اطمینان از ایجاد بهترین تجربیات کاربری ممکن. ساختمان فیزیکی اغلب ممکن است پنجره نداشته باشد، اگرچه گاهی دارای دهانهای است که هوای کافی را وارد میکند تا از داغ شدن بیش از حد تجهیزات فناوری اطلاعات و محاسبات جلوگیری نماید. دادههای جمعآوری شده را – پیش از ورود به مدل – بهطور معمول تمیز، نرمالسازی و به اصطلاح پیشپردازش میکنند تا برای آموزش آماده شوند.

به طور معمول مقداری از دادهها از بین میرود. پیشبینی شده که ارزش این بازار از 27.4 میلیارد دلار در سال 2022 به 60.7 میلیارد دلار تا سال 2027 رشد کند. در محیطهای اداری است. استفاده مکرر از این اصطلاح برای مقاصد بازاریابی هم این چالشها را تشدید کرده و منجر به ایجاد این ابهام شده که اعتماد صفر راهکاری جامع برای حل همه مشکلات امنیت سایبری است. اعتماد صفر مدلی مبتنی بر اصول است که براساس یک استراتژی امنیت سایبری جامع طراحی شده و رویکردی داده محور را اجرا میکند تا برای اطمینان از صحت رفتار و عملکرد با هر چیزی از جمله انسان و ماشین مثل یک ناشناس رفتار کند. چالشهای امنیت صفر برای سازمانها چیست؟ اعتماد صفر میتواند یک مدل جامع و متحولکننده باشد که صرف نظر از دستگاه مورد استفاده یا محل کاربر، اعتماد ضمنی را با نظارت و تأیید صریح و با توجه به عوامل خطر و چشمانداز تهدیدات جایگزین میکند. این نوع زیرساخت باید با اجزای سطح بالاتر نیز جفت شود. باید از تمام وقایعی که در شرکت شما اتفاق میافتد مطلع باشید، حتی از کوچکترین آن ها، که این کار اصلاً ساده نیست.