۵ راه کلیدی برای داشتن عمر طولانی


ایمنی

تهران (پانا) – بسیاری از مردم به دنبال زندگی طولانی تر و سالم تر هستند، اما ممکن است مسیر اشتباهی برای رسیدن به این هدف، یعنی یادگیری زندگی سالم و طولانی طی شده باشد.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه هاروارد مطالعه گسترده ای در مورد تاثیر عادات سالم بر طول عمر و امید به زندگی انجام داده اند. دانشمندان در این مطالعه اطلاعات زیادی را در مدت زمان طولانی (حدود ۳۰ سال) به شرکت کنندگان دادند. ۱۲۰۰۰۰ داوطلب در این مطالعه شرکت کردند که از این تعداد ۷۸۰۰۰ نفر زن و ۴۰۰۰۰ نفر مرد بودند. محققان داده های مطالعه را در پنج دسته بررسی کردند: رژیم غذایی، فعالیت بدنی، وزن، سیگار کشیدن و مصرف الکل.

سبک زندگی سالم چیست؟

دلیل انتخاب این پنج دسته برای بررسی در این مطالعه این است که مطالعات انجام شده قبل از این مطالعه نیز نشان می دهد که این شرایط تأثیر قابل توجهی بر خطر مرگ زودرس دارد.

۱. رژیم غذایی سالم: در واقع، یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، آجیل، غلات کامل، چربی های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و عدم مصرف غذاهای ناسالم مانند گوشت قرمز و فرآوری شده، شکر، نمک است. و چربی های ترانس

۲. فعالیت بدنی: فعالیت بدنی سالم با حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هر روز اندازه گیری می شود.

۳. وزن: بدن سالم بدنی است که وزن آن بر اساس BMI نرمال بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد.

۴. سیگار کشیدن: از آنجایی که سیگار کشیدن سالم و کنترل شده وجود ندارد، “سلامت” در اینجا به معنای عدم سیگار کشیدن است.

الکل: الکل نیز مانند سیگار یکی از بزرگترین علل مرگ زودرس است. بنابراین رهایی از آن به معنای اتخاذ یک سبک زندگی سالم است.

۶- درمان خانگی برای کنترل فشار خون بالا

بر اساس نتایج این مطالعه، عادات سالم تفاوت زیادی در امید به زندگی و کیفیت زندگی ایجاد می کند. بر اساس این تحلیل، افرادی که از هر پنج عادت پیروی کردند، به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی که هیچ یک از این عادات را به عنوان استاندارد زندگی خود نداشتند، عمر کردند: ۱۴ سال برای زنان، ۱۴ سال برای مردان و ۱۲ سال بیشتر. تحقیقات نشان می دهد افرادی که هیچ یک از این عادات را ندارند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های قلبی عروقی هستند.

محققان همچنین امید به زندگی افراد را بر اساس همان پنج دسته بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که افرادی که یک عادت سالم داشتند (مهم نیست کدام عادت بود) میانگین طول عمر دو ساله بالاتری داشتند. جای تعجب نیست که عادات سالمی که افراد از آن لذت می برند، عمر آنها را افزایش می دهد.

بنابراین تنها با رعایت ۵ اصل اساسی می توان امید به زندگی و طول عمر را به میزان قابل توجهی افزایش داد.