۵ دلیل برای شروع وزنه زدن


وزنه زدن یک راه عالی برای از بین بردن استرس، اضطراب و افسردگی است. ورزش کردن با وزنه های سنگین می تواند با سوزاندن کالری بیشتر نسبت به تمرینات هوازی به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، وزنه زدن به ساخت توده عضلانی لازم برای بدن سالم کمک می کند و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد زیرا استخوان ها با افزایش سن قوی تر می شوند. این وبلاگ به پنج دلیل برای شروع وزنه برداری از امروز پرداخته است!

۱. وزنه زدن می تواند به شما در ساخت توده عضلانی کمک کند

اگر سعی می کنید عضله بیشتری بسازید اما نتایج مورد نظرتان را نمی بینید، وقت آن رسیده است که وزنه برداری را شروع کنید. در چندین مطالعه نشان داده شده است که وزنه برداری به عنوان یک روش موثر برای عضله سازی و افزایش قدرت، به ویژه برای زنانی که سطح تستوسترون کمتری نسبت به مردان دارند و دریافته اند که بدون انجام تمرینات وزنه برداری سنگین نمی توانند عضله بسازند.

۲. وزنه زدن می تواند با سوزاندن کالری بیشتر نسبت به تمرینات هوازی به کاهش وزن کمک کند

آیا کاردیو انجام داده اید و نتیجه ای ندیده اید؟ این ممکن است به این دلیل باشد که کاردیو نسبت به وزنه زدن کالری کمتری می سوزاند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید، ممکن است منطقی باشد که وزنه برداری بهترین گزینه باشد.

۳. وزنه زدن به بهبود تراکم استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان کمک می کند

پوکی استخوان نوعی بیماری استخوانی است که می تواند منجر به شکستگی استخوان و درد شود. وزنه زدن یک راه عالی برای زنان برای بهبود شانس کاهش خطر است، زیرا تراکم استخوان شما را افزایش می دهد.

اگر می خواهید کمر محکمی داشته باشید یا از آسیب ناشی از سقوط در سنین بالا جلوگیری کنید، بهترین نوع تمرین برای انجام تمرینات با وزنه است. چند نمونه از این تمرین عبارتند از:

– ددلیفت

تمرین خم شدن

– چانه بالا

به یاد داشته باشید که این تمرینات باید به درستی انجام شوند، در غیر این صورت ممکن است به خودتان آسیب برسانید. اگر مطمئن نیستید که کدام تکنیک برای یک تمرین خاص مناسب است، یک مقاله پیدا کنید و قبل از ادامه ویدیویی در مورد آن تماشا کنید.

۴. وزنه برداری راه خوبی برای افزایش قدرت و تعادل است

داشتن وضعیت صحیح در هنگام وزنه زدن بسیار مهم است. باید با یک قوس خفیف در قسمت پایین کمر شما باشد، در غیر این صورت ممکن است خود را مجروح کنید. به این معنی که هنگام انجام تمریناتی مانند نیمکت و اسکات نباید روی هالتر خم شوید. شانه های شما باید به سمت پایین کشیده شوند تا همیشه راحت باشند. هر چه قدرت شما بالاتر باشد، وزن بیشتری می توانید بلند کنید. مهم است که تمرینات خود را خیلی سخت نکنید تا بدن شما بتواند زمان کافی برای ریکاوری داشته باشد.

۵. وزنه برداری یک راه عالی برای از بین بردن استرس، اضطراب و افسردگی است

مطالعات نشان داده است که اگر به طور منظم (حتی چند بار در هفته) ورزش کنید، نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند، مشکلات روانی کمتری را تجربه خواهید کرد. این می تواند به دلیل ترشح اندورفین باشد که باعث می شود بعد از یک تمرین سخت و طولانی مدت احساس شادی و آرامش کنیم.

اگر برای تناسب اندام بودن به انگیزه و برنامه ای روشن نیاز دارید، با مراجعه به سایت ما Fitness For 10 را بررسی کنید و یک باشگاه ورزشی در نزدیکی خود پیدا کنید!

www.FitnessFor10.com

گروه رسانه ای آلفا

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر