شناسایی چالشهای پیشِ روی برنامهریزی برای هوشمندسازی مدارس غیرانتفاعی شهر همدان

هوشمند سازی مدارس شامل اجزای درهم تنیده ای است که به منظور برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان ومشارکت فعال آن ها طراحی شده اند تا با هماهنگ کردن تلاش دانش آموزان و معلمان ومدیران در محیطی جامع وتلفیقی نسبت به برآورده کردن تمامی نیازهای آموزشی افراد اقدام کنند. سکوت، نفاق و بدبینی سازمانی ازجمله عارضههای خطرناکی است که میتواند در اثر ارزیابی نامناسب در سازمان گسترش یابد و هر چه بیشتر سازمان را از اهداف خویش دور نماید، ازآنجاکه آموزشوپرورش زیربنای توسعه پایدار در کشور میباشد، هرگونه سهلانگاری در فرایند بهبود منابع انسانی صدمات جبرانناپذیری بر نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد کرد. بررسی و قیمت تختۀ هوشمند: برد هوشمند چه کارایی دارد؟ 4) بررسی رابطه هوشمند سازی مدارس و بعد پاسخگویی چابکی سازمانی در مدارس متوسطه هوشمند شهرستان خرمآباد. بررسی رابطه احساس تعلق به مدرسه با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان. از ديگر ابزارهاي بسيار مهم در هوشمندسازي كلاسها، برد هوشمند است كه با نام هاي ديگر از قبيل برد تعاملي ، اينتراكتيو وايت برد، اكتيو برد، برد الکترونیکی یا اسمارت برد شناخته مي شود.  ​​!

هوشمند سازی مدرسه

مدرسه هوشمند - هوشمند سازی مدرسه - قیمت - نمایندگی - هوشمند سازی آرات یکی دیگر از پیش شرط های هوشمند سازی مدارس ، مدیریت هوشمندانه است. مدارس در مسیر هوشمندسازی در ۵ سطح دسته بندی می شوند كه در هر مدرسه با توجه به شاخص ها، در يكي از سطوح قرار مي گيرد و از مزاياي مربوط به آن سطح بهره مند می شود اين ارزيابي هرسال انجام می شود و بر اساس امتياز کسب شده جایگاه مدرسه در یکی از مراحل هوشمندسازی براي سال تحصيلي بعد، ارتقا يا كاهش می یابد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد سامانه مدرسه هوشمند، مراحل ورود به آن و امکاناتش صحبت کنیم تا آن ها بتوانند از این سایت و خدمات آن استفاده کنند. در تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید سعی میشود تا با شناسایی نقاط قوت وضعف مدرسه هوشمند و تعیین فرصت ها و تهدیدهای موجود در زمینهد بهره گیری از فناوری اطلاعات،راهبردها به گونه ایتبیین می شوند تا حداکثر استفاده از نقاط قوت و فرصتها صورت گرفته،نقاط ضعف برطرف شده و برای رویارویی با تهدیدها چاره اندیشی شود.

ارائه مدل علی برای شادی بر اساس ابعاد هویت با واسطه جهت گیری هدف. شرفی با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در هوشمندسازی مدارس در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه دروس ملی اظهار کرد: هوشمندسازی و توانمندسازی معلمان و استفاده از محتوای الکترونیک در مدارس، از جمله برنامههایی است که در وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است. پیشرفت تحصیلی: در این پژوهش پیشرفت تحصیلی بر اساس معدل کیفی دروس پایان نیمسال تحصیلی مورد محاسبه قرار میگیرد. در یک کلاس درس سنتی، کپی کردن تمام اطلاعاتی که معلم در اختیار آنها قرار میدهد برای دانشآموزان دشوار است. یک مورد دیگر از کاربرد اینترنت اشیا در صنعت بانکداری این است که دستگاههای هوشمند اینترنت اشیا میتوانند به بانکها کمک کنند تا نیازهای تجاری مشتریان خود، مثل زنجیره ارزش آنها برای خردهفروشها، تأمینکنندهها و توزیعکنندگان را بفهمند. در پیامک رایسا ارسال اطلاعیه ها از طریق پیامک شیوه مطمئنی برای مطلع کردن والدین از ساعت و تاریخ برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، اطلاع رسانی اخذ بالاترین و پایین ترین نمره، اطلاع از غیبت و تاخیر دانش پذیر و اطلاع از شروع و تاریخ امتحانات امکان پذیر می باشد.᠎&;​​&;!

روشهای تدریس سنتی شرایط دشواری را برای دانشآموزان ضعیفتر ایجاد میکند، اما هوشمند کردن مدارس، کار را برای این دانشآموزان آسانتر کرده است. نرم افزار مدیریت مدارس سمیم در چهار بستر وب، اندروید، و دسکتاپ جهت مکانیزه سازی تمامی امور مدرسه راه اندازی شده است. براساس تصویب این جلسات، طـرح در سـه دبیرسـتان دولتی و یک دبیرستان غیرانتفاعی در پایه دوم و در چهار منطقه آموزشوپرورش به شکل آزمایشی اجرا شد. اسناد مربوط به تعریف مدرسه هوشمند، آن را ناظر به مدرسهای میدانند که در آن: «روند اجرای کلیه فرایندها، اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهیـ یادگیری، منابع آموزشی و کمکآموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، و ارتباطات و مبانی توسعه آنها، مبتنی بر فاوا و بهمنظور بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهشمحور طراحی شده است.» به عبارت دیگر، مدرسههای هوشمند تصویر مدرسههای سنتی در جامعههای دانشبنیان هستند. یافتههای پژوهش (Seraji and et al, اتوماسیون هوشمند مراکز آموزشی 2013) نشان داد که میزان دانش و مهارت معلمان درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات و نحوه کاربرد آن در کلاس درس میتواند در بکارگیری فناوری اطلاعات نقش مؤثری داشته باشد. 2013). -. , . (2013). , .