کاهش سزارین تنها با 8 راه حل عالی و سالم


بعد از سزارین کاهش می یابد

زایمان سزارین پس از زایمان برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری مراقبت خاصی لازم است. بعد از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض تا حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار مامایی و زنان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، نقاط بهبود خواهند یافترحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین لازم است به بدن زمان بدهید تا این دوره را پشت سر بگذارد.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، نگرانی اصلی بازگشت به دوران قبل از بارداری و دوره تناسب اندام است. در مرحله بعد ، ما برخی از استراتژی ها را ارائه می دهیم که به شما در کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن پس از زایمان یک مشکل عمده برای اکثر مادران است. داشتن تناسب اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با استراتژی های ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای آزمایش ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت ، شما فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار می دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید بر تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی 300 تا 500 کالری انرژی بیش از قبل توسط بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری در تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

بعد از سزارین کاهش می یابد

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی با احتیاط ، برخی از وزن باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و کیفیت شیر ​​نیز بیشتر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، شما باید بر کیفیت سالم غذا و مصرف متعادل برای شروع روند کاهش وزن تمرکز کنید.

۳- غذاهای بی ارزش نخورید و با دقت انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف چنین غذاهای مفیدی حبوبات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. همچنین باید از پیروی از رژیم های مد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد منابع غذایی ناسالم و بی فایده برای انتخاب. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید آن را ندارند.

5. آب کافی خوب

هیدراته نگه داشتن بدن برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات بدبختی نتیجه کم آبی بدن است که باید با حفظ آب بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از خوردن بیش از حد و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای آب و نوشیدنی های کامل از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از تولد خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

بستن کمربند یا کمربند بعد از مهمانی فقط عضلات را ضعیف می کند. زیرا برای نگه داشتن و قراردادن آنها از ابزاری استفاده می شد. این مشکل فقط ایجاد شده است ضعف عضلات شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات گنجانده شده است تمرینات ایزومتریک درست مانند تمرکز اسکات یا پلانک بر ثبات. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند ، که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی انجام نشود ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده خود تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن شما را برای فرم دهی به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که پتانسیل انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون ایجاد حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات استفاده کنید. شما می توانید هر روز تمرینات تنفسی را در مقابل آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح خود لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید سلامت خود را به دلیل این موضوع به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید