کاروان نمادین امام رئوف علم محمد (ص) وارد نیشابور شد


شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ – ۰۹:۳۶

کاروان نمدین امام رئوف

تهران (پانا) – به مناسبت سالروز ورود حضرت امام رضا (علیه السلام) به نیشابور، کاروان امام محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در میان استقبال گسترده از این شهر تاریخی و مذهبی وارد شد. مردم. بخش نیشاپور.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دهم تیرماه به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور، کاروان نمادین پیامبر اعظم(ص) درود خدا بر او باد. محمد صلی الله علیه و آله با همت ستاد بزرگداشت ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور و خوانندگان تبلیغاتی، هنرمندان تئاتر، ورزشکاران و هنرمندان روستای الفدیشه دهستان غزالی مرکز در مرکز نیشابور جلجی حرکت خود را آغاز کردند و به نیشابور رسیدند و با حضور مقامات عالی رتبه از جمله محمدمهدی اسماعیلی، یعقوب علی نظری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی، محمد حسین زاده مدیر کل. برای فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمانداری، حرکت نمادین وی با تاج گل های بقاع، مبارک بنده و بی بی شطیطه «را» به سمت مسجد نیشابور آغاز شد.

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت امام رضا (علیه السلام) در نیشابور
اکنون پس از گذشت ۱۲۴۳ سال از تاریخ ورود امام رضا (علیه السلام) به این شهر مذهبی و تاریخی، با خلق صحنه های عاشقانه باشکوه برای خاندان عصمت و طهارت، بار دیگر در تاریخ اسلام تکرار شد. (همینطور.).
در این گذر مردم و هنرمندان نیشابور برای ورود تاریخی امام رضا (علیه السلام) به نیشابور پس از ۱۲۴۳ سال از مقابل آرامگاه بی بی شطیطه زادگاه رضوی و در جوار منزل کاروانی نمادین تدارک دیدند. رضوی. عبدالصالح بنده که مفتخر به میزبانی ایشان به عنوان امام همام شد. و از نماد «امام نور مهمان اهل بیت تقوا» ابن اسلم طوسی از فقها و صوفیان برجسته اهل سنت بود. هدایت کاروان و سپس به سمت نماد «امام الوسطا رضوی» که مورد استقبال سادات رضوی قرار گرفت و روسری و شال و سپس نماد «امام صلوات و رحمت» و نماد کاشت نهال بادام به ایشان اهدا شد. در خانه بانوبنده – امام رضا (علیه السلام) قافله امام به نماد «آب و آینه امام» رسید که امامت و حالت و ظهور نور را در دل مؤمنان منعکس می کند. شجاعت و جوانمردی» برای حلقه کشتی گیران نیشابور که حلقه دست غوغا که نماد شجاعت و جوانمردی است بر دستان آن حضرت کبوتر می بندند و در راه با نماد «امام و شهدا» روبرو می شوند. نشان شهدایی که راه خود را به سمت ولایت حامی ولایت و رهبری اسلامی می پیمایند جامعه تا پایان فدای روحشان سپس کاروان به نماد «امام ویاوران» می رسد و امام به حرم می رود. امام زاده محمد محروق (صلی الله علیه و آله) و سپس به راه خود ادامه می دهد. سپس کاروان به نماد «امام رئوف و رحمن» می رسد که به نغمه آهو دامن شبیه می شود که نشان از مهربانی، پناه و پناه آن حضرت برای همه است. گداها، پناهندگان و کسانی که در جاده هستند.
در بین راه، کاروان نمادین حضرت امام رضا (علیه السلام) در جمع مردم استان نیشابور و نویسندگان آماده ثبت احادیث بزرگ در مقصد نهایی نماد «امام امید و امید» توقف می کنند. پیامبر. در تاریخ شیعیان که تداوم ولایت و دیوار توحید امن است و نبوت و امت را از اول تا ظهور حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارند. صدای بلندی که حدیث را می خواند. خانواده طلایی:

کلمه لا اله الا الله دژ من است پس هر که در قلعه من وارد شود از عذاب من با شرایط آن در امان است و من از شروط آن هستم.
مردم مادر و عشق شهید نیشابور که با ذکر صلوات خاصه آن حضرت و دعای ظهور حضرت موعود(عج) و ارواحنا فداه حجه مهدی(عج) کاروان را می فرستند و می ایستند. راسخ بر این باورند که سفر با استان چادات و کاروان به سفر خود ادامه داد و به مقصد رسید.
لازم به ذکر است که مردم نیشابور از پیر و جوان با شور و شوق کاروان نمادین حضرت امام رضا (علیه السلام) را در طول مسیر همراهی کردند، گویی سال ۲۰۰ هجری قمری دوباره و لحظه به لحظه تکرار می شد. این حرکت و مفاهیم نمادین توسط دوربین های فیلمبرداری، عکاسی و تلفن همراه مردم و خبرنگاران حاضر در این مراسم شکار شد و با برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر کاروان ها پذیرایی از مردم و هزاران مرسوله متبرک به رضوی توزیع شد. بین مردم.