چیلرهای تابستانی این فصل را توصیه کردند


با افزایش دما روز به روز ، اطمینان از هیدراتاسیون خوب و شفا یافتن ذهن و بدن بسیار مهم می شود.

بدن انسان 60 درصد آب است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است. از این گذشته ، آبی که مصرف می کند فشار خون را بهینه می کند ، حرارت بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را چرب می کند ، مواد زائد را از بدن خارج می کند و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش درجه حرارت ، از دست دادن آب افزایش می یابد – از طریق تعریق و تبخیر ، که بدن شما را خنک نگه می دارد.

وقتی آب کافی ندارید چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی بدن می شوند و علائمی مانند ؛ گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی شدید هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود. در حقیقت ، آنها فقط تعدادی از نشانه های هیدراتاسیون ضعیف هستند. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز از 73 درصد آب تشکیل شده است. اگر مصرف آب خود را حفظ نکنید ، به ویژه در این شرایط آب و هوایی شدید یا هنگام ورزش ، ممکن است تفکر و دانش شما دچار مشکل شود. در یک مطالعه ، نوجوانانی که 90 دقیقه ورزش کردند تا دچار کم آبی بدن شوند ، کاهش قابل توجهی در بافت مغز داشتند ، بسیار شبیه به اسفنجی که از خشک شدن غفلت می شود.

در حقیقت ، کاهش 2 درصدی وزن بدن بدن (فقط 3 پوند برای یک فرد 150 پوندی) می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و کشش دیداری-حرکتی شود. از دیگر علائم احتمالی کم آبی می توان به کاهش اشتها ، خشکی دهان ، یبوست خفیف و سرگیجه موقت اشاره کرد.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون ، رنگ آمیزی ادرار است. ادرار کم رنگ (رنگ نی) نشان دهنده هیدراتاسیون کافی است ، در حالی که ادرار تیره تر ممکن است نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا برخی از غذاهای تابستانی وجود دارد که به شما کمک می کند هیدراته بمانید و در عین حال بدن خود را شاداب نگه دارید.

غذاهای زیر را برای شادابی سیستم خود اضافه کنید:

  1. دانه های رازیانه (Saunf): این گیاهان از سالها پیش به عنوان گیاهان گوارشی استفاده می شده اند. می توانید 1 قاشق غذاخوری بعد از وعده های غذایی خود بجوید. همچنین می توانید یک شربتی تازه کننده میل کنید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز / خیس خورده را با 1 قاشق چایخوری پودر شکر (میشری) ، کمی نمک سنگ مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (Bael): می توان آن را به صورت واقعی خورد یا به شکل آب میوه درآورد. با کمک یک قاشق ، تفاله شیرین را از 1 سیب چوبی بردارید و 1 فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. می توانید مخلوط را صاف کرده یا از حالت اولیه استفاده کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری جگر ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره بو داده ، 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 2 عدد نمک سیاه به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. گارسینیا ایندیکا (کوکوم): اشتها را تحریک می کند و گوارش را بهبود می بخشد. می توان آن را هنگام چاشنی کاری ، به عنوان سس یا در آفتاب کادی اضافه کرد.
  4. بذر ریحان (سبجه): این یک مبرد طبیعی است و برای بهبود اسیدیته ، بافت و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن آن به آب یا آب میوه دیگر مصرف کرد. با طرز تهیه Sabja Refresher آشنا شوید!
  5. دانه های زیره سبز (جیرا): این به افزایش متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند ، علاوه بر اینکه آب بدن شما را افزایش می دهد. می توان آن را به چاشنی ها اضافه کرد ، بعد از غذا جوید ، روی سالاد پاشید یا به شکل جال ژیرا خورد. دستور العمل Jaljeera را کشف کنید!
  6. ماست: با طعم زیبا و فواید بی شمار برای سلامتی برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، مو و استخوان ، کشک یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. می توان آن را به عنوان دوغ ، لاسی ، میان وعده یا همراه با خیخدی مصرف کرد. مطمئن شوید که کشک از شیر گاو A2 با منشأ اخلاقی تهیه شده است.
  7. خیار: این سبزی بدن شما را سم زدایی می کند و همچنین پوست شما را سالم و زیبا نگه می دارد. این ماده از 95 درصد آب تشکیل شده و بنابراین فوق هیدراته است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، در نیمه غذا خورد و یا به سادگی آن را پاشید.
  8. عام پانا: عام پانا از انبه سبز تهیه می شود که سرشار از پکتین است. پکتین در بدن انسان به تنظیم فرآیند هضم و مدیریت بیماری هایی مانند اسهال ، زخم ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که برای آرامش دستگاه گوارش عالی است. می توانید آن را به سالاد یا آب اضافه کنید یا خیس کنید.
  10. فلفل قرمز: خاصیت اصلی چیلی سبز ادویه است ، اما بعد از مصرف سیستم را تازه می کند. اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده ای دارید می توانید یک فلفل سبز کم رنگ بدون دانه میل کنید.
  11. پیاز: آب پیاز نیز برای مصرف و استفاده در فضای باز در طول تابستان به ترتیب برای گرمازدگی و کاهش آفتاب سوختگی توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل نرم سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و الکترولیت است. اینها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های ضروری را بازیابی کند. فقط آن را در طبیعی ترین شکل داشته باشید.
  13. کرفس: سدوم حاوی ویتامین C ، بتا کاروتن و فلاونوئیدها و حدود 12 نوع آنتی اکسیدان دیگر است. همچنین یک منبع عالی از مواد مغذی گیاهی است که التهاب را در دستگاه گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها کاهش می دهد. می توانید زنبورها را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان سس میل کنید.
  14. دانه گشنیز: این به کاهش تورم کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توانید روی کاری بپاشید یا می توانید آن را به عنوان چای میل کنید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، از وسط نصف کرده ، صاف کنید و گرم بنوشید.
  15. گشنیز: گشنیز منبع فوق العاده ای از فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود. حتی می توانید آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  16. خربزه: شارژ شده با الکترولیت ها و حدود 92 درصد آب ، خربزه به شما کمک می کند هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. به خوردن یک کاسه هندوانه یا مشک فکر کنید.
  17. ریشه وتیور: آب ریشه وتیور (khus) نه تنها برای سیستم بسیار خنک کننده است ، بلکه حرارت بدن را کاهش می دهد ، همچنین یک آنتی اکسیدان طبیعی عالی و قلیایی کننده است. علاوه بر کاهش التهاب و آرامش بدن ، از نظر روحی نیز شما را آرام می کند ، ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را کنترل می کند. می توانید آن را به آب سم زدایی خود یا به عنوان یک شربتی اضافه کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. آن را صاف کرده و با افزودن 3 قاشق غذاخوری حبه گرم کنید ، به نصف برسانید. این را در یخچال ببینید. برای تهیه شربتی ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کرده و به 1 لیوان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو ، نمک سنگ اضافه کنید و لذت ببرید.
  18. هل: اثرات خنک کننده هل ، با وجود ادویه جات ، می تواند به از بین بردن اسیدیته کمک کند. می توانید هل را بعد از غذا خرد کنید یا آن را به دلخواه میل کنید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، آن را به نصف بریزید ، صاف کنید و یک جوش بخورید.
  19. جوار: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر ، به افزایش دفعات چربی سوزی در بدن شما کمک می کند و یک مبرد عالی است. شما می توانید آنها را به عنوان رودس ، اوپما ، چیلا ، دوسا ، خیچی یا فرنی در نظر بگیرید.
  20. شیرین بیان: شیرین بیان سرشار از خواص شادابی و آرامش بخشی است که در تابستان گرم به عنوان پماد عمل می کند. می توانید آن را به خودتان اضافه کنید یا چوب را بمکید.
  21. رزا: به بهبود روحیه و همچنین آرامش سیستم داخلی کمک می کند. به سادگی مقداری گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگ گل رز خشک شده را به دهانشویه اضافه کنید.
  22. انگور فرنگی (Amla): این سرشار از آنتی اکسیدان است که بیماریهای مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون را کنترل می کند. می توانید آب آنها را میل کنید یا خوردن آن را به عنوان آب نبات در نظر بگیرید. دستور غذا را بررسی کنید.
  23. لیمو: یک سم زدا عالی است و برای روده ها ایده آل است. برای خنک شدن بعد از ظهر می توانید به سادگی 1 لیوان آب لیمو بخورید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، فولات ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید این را به عنوان سبزیجات میل کنید یا به عنوان آب میوه میل کنید.
  25. عسل یخ (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن افزایش می دهند ، بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهند. مصرف 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز را در نظر بگیرید.
  28. کدو سبز: سرشار از بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این غذا را می توانید در ماهیتابه یا سالاد میل کنید.
  29. چای هیبیسکوس: به هضم غذا کمک می کند ، مبرد بدن است ، به کنترل وزن کمک می کند ، ضد پیری است ، سرشار از ویتامین C است ، سطح قند خون را مدیریت می کند و کبد را سالم نگه می دارد.
  30. کیوان: این مبرد تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن است. روشهای تعبیه satu:

توجه: برای تهیه آب میوه ، 1 فنجان از مواد تشکیل دهنده را با 100 میلی لیتر آب ، 1 اینچ زنجبیل ، ¼ قاشق چایخوری دانه زیره ، 1 نمک نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. وقتی به سمت ماه های گرم تابستان پیش می رویم ، به یاد داشته باشید که آب مناسب بنوشید و این غذاهای سالم و نوشیدنی های دوستانه را برای تابستان اضافه کنید تا هیدراته بمانید ، پوست خود را شل کنید و شکم خود را در تمام طول تابستان تازه نگه دارید. انبار خود را شارژ کرده و حرارت را از بین ببرید! بدن (و ذهن) شما از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر غذاهای خاصی برای شما مناسب نیست ، لطفاً آنها را بخورید.

YouCare همه چیز شما است

نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. You Care همه چیز مربوط به شماست. – لوک کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم از متخصصان تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان آلوپاتی واجد شرایط و پزشکان هومیوپاتی هستیم که رویکرد 360 درجه ای را در پیش گرفته و با ترکیب دارو و شیوه زندگی ، زندگی را متحول می کنند. ما بر روی مراقبت های پیشگیرانه و بهبودی کلی کار می کنیم و بر چهار ستون سلامت – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی تأکید داریم.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین ، هنگامی که در محدوده قوانین و محدودیت های طبیعت عمل می کنیم ، به بهترین وجه رشد می کنیم. این شامل نحوه خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، از منظر معنوی ما است ، که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که به پزشکی احترام بگذاریم و حتی فراتر از آن تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که به هوش بدن شما کمک کند تا در پیشگیری ، بهبود و بهبود نقش داشته باشد.

برنامه های سبک زندگی یکپارچه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر کمک کرده است که از جمله سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین تا سایر سندرم های نادر را مدیریت کنند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و توصیفات قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان آمده اند بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره جهت هدایت در مسیر درست ، بخشی از برنامه های سلامتی یکپارچه ما شوید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا به [email protected] بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید