چگونه می توان التهاب را در بدن کاهش داد


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. توجه به آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم بسیار مهم است. مصرف زیاد غذاهای ناسالم و به ویژه چربی های چرب و پرچرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید در هنگام کاهش التهاب در بدن و حفظ عملکرد مفاصل و ماهیچه ها از ظروف خود حذف کرده یا به هر قیمتی از آنها پرهیز کنید.

رژیم ضد التهابی

فرقی نمی کند که کودک شما سبزی هایش را کنار بشقابش بگذارد یا پشت سر شما به سطل زباله بیفتد. اما اگر می خواهید زندگی سالم داشته باشید و مجبور نباشید در طول هفته به بیمارستان های بیشماری بدوید ، افزودن بخش مهمی از میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی شما ضروری است.

رژیم غذایی ضد التهابی از همه آن غذاها تهیه می شود ، که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار حیاتی هستند. این رادیکالهای آزاد نقش مهمی در افزایش خطر التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها آمده است ،

  • اسفناج.
  • چغندر.
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای پیگیری افزایش التهاب و فعال شدن سیستم ایمنی بدن ، باید از هرگونه غذاهای شیرین و فرآوری شده دوری کنید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما هر روز مصرف می کنیم یک عامل مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره است. و مارگارینا

همه این غذاها می توانند به طور قابل توجهی بر افزایش التهاب در بدن شما بیافزایند ، حتی در مراحل اولیه متوجه نشوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید آگاهانه تلاش کنید تا کنترل منظمی در رژیم غذایی خود داشته باشید که باید حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و مقدار زیادی آنتی اکسیدان باشد.

برخی از گزینه هایی که با استفاده از آنها می توانید به میزان روزانه کالری خوب بدون افزودن بیشتر به خطر التهاب برسید ، عبارتند از:

  • گوشت قرمز خود را با یک منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن ماهی ، باس و ماهی آزاد ، جایگزین کنید. همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و همبرگر ، که ترکیب مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ می رساند و در عوض ، کلسترول شما را بیشتر می کند ، جلوگیری کنید.
  • هر زمان که به دنبال خوردن یک بسته کلوچه پر از شکر یا یک تکه کیک هستید ، آن قند بالا را میل کنید ، در عوض یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای خود تهیه کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، گزینه های سالم تری را برای روغن ها مانند روغن زیتون انتخاب کنید. اگر هنوز تغییر ایجاد نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها از نظر روغن گیاهی گزینه سالم تری است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش اثر التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، در صورت تمایل به انواع روغن های سالم ، گزینه های دیگری مانند آب انگور ، آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده سلام

جای تعجب نیست که ما همیشه تمایل داریم هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به سراغ یک کیسه سیب زمینی سرخ کرده یا پاپ کورن برویم ، و زمانی که متوجه شدیم ، دیر شده است ، و کل بسته خورده شده است. این به کالری بیش از حد می افزاید و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که از طریق آن وارد بدن شما می شوند واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در زمان اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، هویج ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید. و برای افزودن طعم شیرین ، می توانید از انواع توت خشک و آناناس استفاده کنید. قطعاً هوس های شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر نگه می دارد و از چسبیدن به آن کیسه های چیپس جلوگیری می کند. و فراموش نکنید ، آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور معمول ، با گذشت زمان ما ثبات در کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در این روزهای مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیم از گیاهان زیادی در غذاهای خود استفاده می کرد. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و گونه های دیگر از این قبیل به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، انواع عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره است.

غذای فیبر بالا بخورید

پژوهشگران و پزشکان غذاهایی با مقدار نسبتاً بالایی فیبر در آنها را توصیه می کنند که به متابولیسم و ​​عملکردهای بدن کمک می کند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد غلات کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای غنی از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند یک علامت محرک باشد و حتی می تواند در چنین مواردی عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند.

منبع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، ج. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانیم” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید