چگونه با خوردن غذا عمر خود را افزایش دهیم؟


سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ – ۰۲:۳۰

زندگی طولانی

تهران (پانا) – یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی احتمال افزایش طول عمر به دلیل مصرف مواد غذایی را تشریح کرد.

گفته می شود مصرف میوه هایی مانند انار، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و گل کلم، آجیل هایی مانند بادام، گردو، ماهی، لوبیا، سبزیجات دریایی، برنج، زردچوبه و زنجبیل باعث افزایش طول عمر می شود: آنتی اکسیدان هایی وجود دارد. در این غذاها ما آنتی اکسیدان ها را ضد سرطان می نامیم. این غذاها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند باعث می شوند رادیکال های آزاد که در بدن تشکیل می شوند تا حد زیادی ریزش کرده و در بدن افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه این غذاها و سبزیجات مانند کلم بروکلی، کلم و غذاهای دریایی یا آجیل و دانه ها از غذاهای ضروری برای سلامتی هستند، افزود: در یک بشقاب سالم و در واقع بشقاب توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی در مورد تغذیه، می گوید بهتر است مقدار زیادی از آن مصرف شود. سبزیجات در بشقاب شما؛ بنابراین جدا از افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن، این مواد به فرد کمک می کنند تا تمام گروه های غذایی را دریافت کند. آنها همچنین به فرد کمک می کنند تا پروتئین را از منابع گیاهی دریافت کند که به سلامت او کمک می کند.

این متخصص تغذیه و درمانگر تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف این مواد غذایی به فرد کمک می کند وزن اضافه نکند و حتی فشار خون بالا نرود. وی بیان کرد: در برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت به فرد مبتلا توصیه می کنیم از این گروه از سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و کاهش سایز و وزنی که می تواند به انسان منجر شود استفاده کند.

وی با تاکید بر غذاهای دریایی، مغزها و مغزها خاطرنشان کرد: اگر به اندازه کافی مصرف شود و زیاده روی نشود، به خصوص در آجیل هایی که کالری فوق العاده ای دارند، به فرد کمک می کند تا مشکلی نداشته باشد و البته مواد مغذی مانند منیزیم، کلسیم و روی را نیز در اختیار فرد قرار می دهد. . پیش رفتن

رژیم غذایی ژاپنی خوب است یا بد؟

قمی گفت: منیزیم، کلسیم و روی از جمله مواد معدنی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و این به فرد کمک می کند که بیمار نشود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: اکنون نکته ای که در مورد طول عمر گفته می شود این است که; هر بیماری که فرد به آن مبتلا شود، حتی اگر یک بیماری غیرواگیر باشد مانند دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و … به دلیل استرسی که به بدن، سیستم ایمنی و سیستم ایمنی وارد می کند، می تواند عمر انسان را کوتاه کند. . سیستم عروقی بدن. بنابراین باید این مواد مصرف شود تا بدن بتواند سیستم ایمنی خود را تقویت کند و بیمار نشود. به این ترتیب عمر انسان افزایش می یابد.

قمی در مورد رژیم غذایی ژاپنی ها نیز گفت: رژیم غذایی گسترده ای به نام رژیم ژاپنی وجود دارد، یعنی نوعی رژیم غذایی از غذاهای دریایی مانند سویا، سس سویا، سوپ و برنج که بیشتر آنها به صورت بخارپز و دارای مقدار زیادی ادویه ها. این نوع رژیم، رژیم مدیترانه ای یا رژیم افراد زردپوست است که بیشتر در کنار دریا زندگی می کنند و غذاهای دریایی می خورند. این نوع رژیم غذایی اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین می کند.

این متخصص تغذیه و درمانگر تغذیه با بیان این مطلب افزود: اکسیدان ها در غذاهای کبابی یا سرخ شده تولید می شوند و این اکسیدان ها برای رادیکال های آزاد، بدن و سلامت بدن را با مشکل مواجه می کند. وقتی از الگوی غذایی ژاپنی پیروی می کنیم، آنچه اتفاق می افتد این است که سایر رادیکال های آزاد در بدن به حداقل ممکن کاهش می یابند، زیرا مملو از آنتی اکسیدان هستند و به این ترتیب به ما کمک می کنند سالم زندگی کنیم و کمتر بیمار شویم.

حسن قمی در پایان تاکید کرد: اگر از این منظر به این رژیم نگاه شود، بله ممکن است باعث افزایش طول عمر و یا کاهش بار بیماری شود. اما اینکه مثلاً با رعایت یک رژیم غذایی ساده باور کنیم که ممکن است طول عمر ما افزایش یابد، این می تواند نوعی فریب باشد.