چرا خبری از اتوبوس برقی در تهران نیست؟ چند اتوبوس فعال در پایتخت وجود دارد؟


یکی از اعضای شورای شهر تهران در گفت و گو با بنا پاسخ داد؛

سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ – ۰۸:۳۲

علی اصغر قائم

تهران (پانا) – یکی از اعضای شورای شهر تهران آخرین تحولات ناوگان اتوبوسرانی را تشریح کرد.

علی اصغر قائمی در گفت و گو با خبرنگار بنا با اشاره به آخرین آمار اتوبوس های فعال در پایتخت گفت: اخیراً از ایستگاه گناباد شرکت واحد اتوبوسرانی بازدید کردیم که در این بازدید اعلام شد ۳۰۰۰ اتوبوس در حال فعالیت هستند. و اگر این موضوع صحت داشته باشد به این معناست که باید در سیستم نظارتی شرکت اتوبوسرانی که قرار بود گزارشی ۲۴ ساعته تهیه کند تا این تعداد تایید شود، قابل مشاهده باشند.

وی ادامه داد: اکنون سرعت تعمیرات، بازسازی و نوسازی افزایش یافته و این خبر خوشحال کننده ای است، اما مشکل اینجاست که نیاز به قدری زیاد است که فاصله با وضعیت فعلی و سرعت عملکرد همچنان یک شکاف عمیق است.

یکی از اعضای کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: راه پر کردن این شکاف استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی است. منابع و توان شهرداری برای پاسخگویی به این نیاز ناکافی است و تنها راه توسل به این شکل از توسعه کسب و کار است.

القائمی در خصوص ورود اتوبوس های برقی به پایتخت گفت: اتوبوس های برقی دو نسل بود، نسل قدیم بود که کابل های آن مونتاژ شده بود، اما نسل جدید اتوبوس های برقی نمونه ای داشت که احتمالاً برای کارهای آزمایشی بود. ما نمی خواهیم آنها از اتوبوس های برقی استفاده کنند، به طور گسترده یا در یک یا دو خط.”

این عضو شورای شهر تهران درباره اتوبوس های مدرسه نیز توضیح داد: گزارشی که به ما دادند این است که ۶ تا ۷ اتوبوس را به عنوان پایلوت برای اتوبوس های مدارس تعیین کردند تا نتیجه را بررسی کنند اما امسال این پرونده رد شد. اتوبوس‌ها به اپراتور اتوبوس مانور نمی‌دهند تا بخشی از اتوبوس‌ها را به وظایف خاصی اختصاص دهد، فکر می‌کنم این فعالیت یک فعالیت آزمایشی موقتی بود و الان خیلی وقت‌ها آن را دنبال نمی‌کنند.»