چرا تیروئید برای سلنیوم از بین می رود · سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، سirdال عجیبی است. 😂

این گردوی بسیار بزرگ و با ظاهری متمایز اغلب در یک کاسه گردویی مخلوط می مانند زیرا متفاوت و شاید حتی عجیب به نظر می رسد.

در حقیقت ، آجیل های برزیلی دارای طعم و ساختار فوق العاده خامه ای هستند که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً مهمتر از همه ، آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را به بهترین دوست جدید شما تبدیل می کند و بهانه ای عالی برای قرار دادن بادام زمینی در آنها و امتحان کردن آنها.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی است … تقریباً مقصر است. (اما بعداً برمی گردم).

و اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر اهمیت دارد ، در حال آگاهی بیشتر از این ماده معدنی آجیل هستید.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست اما هنوز بسیار ضروری است.

سلنیوم اغلب به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی آن مورد توجه قرار می گیرد. این بدان معناست که از شما در برابر آسیب هایی که رادیکال های آزاد می توانند از استرس اکسیداتیو ایجاد کنند محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شود. از هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک قدرت سم زدایی تبدیل می کند ، هر چند به طور غیر مستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند و به شهرت آنتی اکسیدانی آن می افزاید. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسان ها قادر به ساخت ویتامین C خود نیستند.

بین عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان و افزایش سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دلیل توانایی سلنیم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی به دنبال آن هستند.

با غده تیروئید چه کنیم؟ خوب ، در حقیقت بسیار اندک ، مگر اینکه کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید حتی بیشتر با آن ارتباط دارد.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم.

اگر یکی از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، می دانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 را ایجاد نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

این تبدیل هورمون های تیروئید به شکل فعال محل ورود سلنیوم است.

گروهی از آنزیمها به نام یدوتیرونین دیودینازها وجود دارد که مانند گلوتاتیون پراکسیداز برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که از اهمیت بالایی برخوردار است ، سلامت تیروئید است که با هم کار می کنند تا تیروئید به درستی عمل کند.

به این نکته اضافه کنید که تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و خوشحالم که آن را در قطار سلنیوم سوار شدم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

همانند بسیاری از مواد معدنی مانند ید موجود در آن ، سلنیوم باید در تعادل نگه داشته شود. عملکرد تیروئید به اندازه کافی تحت تأثیر قرار نگرفته است. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک می تواند در نهایت تماس طبیعی ما با سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در حال حاضر ، ما چیز زیادی برای ترس نداریم ، اما برای شناختن نسل های آینده خیلی زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند اختلال در هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV مثبت ، بیماری کرون و جراحی های بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • تأثیر سیستم ایمنی
  • مشکل در تمرکز

اگر اینها آشنا به نظر می رسند ، برخی از این موارد را نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما اگر باردار هستید به 60 میکروگرم و در صورت شیردهی به 70 میکروگرم می رسد.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر سلنیوم خود را از منابع غذایی دریافت می کنید ، برخلاف مکمل ها ، در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی بد سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات یا ضایعات
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی اضافی سلنیوم از دوست قدیمی ما ، مهره برزیل است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، منبع سلنیوم فوق العاده (و بسیار خوشمزه) است ، آجیل برزیلی ممکن است حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد ، که توصیه نمی شود بیش از دو عدد در روز بخورید. به

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (به ویژه جنایت و شیطاک)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که در حالی که سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، پخت گوشت و فرآوری غلات (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن مقدار کمی از مواد معدنی شود.

زمان و نحوه تکمیل سلنیوم برای هاشیموتو

با در نظر گرفتن این که شما باید در آن خط کمبود و سمیت سلنیوم قدم بزنید ، تشخیص اینکه آیا باید آن را ترکیب کنید دشوار است. در حالت ایده آل شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از طریق غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در صورت وجود نشانه هایی مبنی بر ضروری بودن یا آزمایش سطح مغذی مواد مغذی و نشان دادن کم بودن آن ، ادغام شود. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. چشم های خود را از نظر علائم مسمومیت نگه دارید و هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود ، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم مکمل به اشکال مختلف وجود دارد. تفاوت اصلی در میزان جذب آنها است.

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین شکل برای یافتن ، سلنیوم سیترات است. اما به اندازه برخی از اشکال دیگر (گاهی گران تر) مانند ال-سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود زیرا به این ترتیب است که شما به طور طبیعی سلنیوم خود را دریافت کرده و اجازه می دهید تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم مکمل گاهی با ویتامین E در ارتباط است ، بنابراین هر دو عملکرد آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی ها و تحقیقات درباره این احتمال وجود دارد که ویتامین E و سلنیوم ، با هم و جداگانه ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین توصیه نمی کنم آن را مصرف کنید حتی اگر در معرض خطر بیشتری برای سرطان پروستات هستید.

اگرچه هیچ مشکلی در اثر داروی سلنیوم وجود ندارد ، اما حتی در صورت استفاده از هر نوع رقیق کننده خون یا ضد انعقاد ، توصیه نمی شود ، زیرا می تواند لخته شدن خون را کند کند.

خوشبختانه مصرف سلنیوم در هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر است ، زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ تیروئید فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی شگفت انگیز برای حمایت از زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما این ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم از پازل است.

به دلیل نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به شکل فعال T3 ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است مکمل نیز لازم باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی که از تیروئید حمایت می کنند مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و به همان اندازه مهم می توان به یافتن داروی مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون اشاره کرد.

و اگر می بینید که مزایای داشتن سلنیوم بخشی از برنامه سلامت تیروئید شماست ، از خوردن گاه به گاه مهره برزیل نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه تغذیه و تمدید من با برنامه هاشیموتو ابزارها و منابعی را فراهم می کند که شما برای مشارکت در آن به همه چیز نیاز دارید. سفر درمانی شما

یک گزینه عالی دیگر برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند ، برنامه بزرگسالان شاد و سالم را بررسی کنید ، اگر با مسائل پیچیده سلامتی مربوط به هاشیموتو یا اختلال دیگری دست و پنجه نرم می کنید ، عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید