ورزش با “خستگی آدرنال” و اختلال در تنظیم کورتیزول – سلامت ارین هولت



ورزش بیش از حد گلوکز را ذخیره می کند که می تواند منجر به افزایش قند خون شود. این امر به ویژه اگر قبلاً با مشکلات قند خون درمان شده اید مشکل ساز است. این امر بدن شما را مجبور می کند تا کورتیزول بیشتری تولید کند تا قند خون شما را به عقب برگرداند. این کار با تجزیه توده عضلانی بدون چربی و پوشش داخلی روده برای آزاد کردن اسیدهای آمینه برای استفاده از سوخت انجام می شود. این “حالت کاتابولیک” است – بدن شما بافت ها را تجزیه می کند.

اگر تحت استرس هستید – استرس عاطفی ، استرس رژیم غذایی یا موارد دیگر – در حال حاضر در حالت کاتابولیک هستید ، دیگر نمی خواهید فعالیت کاتابولیک انجام دهید.

توصیه های ورزشی من برای مراجعه کنندگان اغلب به آنچه در آزمایشگاه های آنها می بینم بستگی دارد ، به ویژه از نظر سطح کورتیزول. وقتی صحبت از اختلال در تنظیم کورتیزول به میان می آید ، تنها با توجه به علائم ، دشوار است.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که من شما را برای احیای هورمون ها ایجاد کردم – بنابراین زنان بیشتری می توانند به آزمایشات هورمونی عملکردی دسترسی داشته باشند ، حتی توصیه های خاصی برای آنها دریافت کنند! من شخصاً عاشق آزمون DUTCH هستم و این چیزی است که من بیشتر در تمرین و YHR از آن استفاده می کنم.

توصیه هایی برای افزایش کورتیزول:

اگر ورزش بیش از حد انجام نشود ، می تواند سطوح بالای کورتیزول را کاهش دهد

ورزش می تواند این تصور را به شما بدهد که “شما را آرام می کند” (اما شما همچنین می توانید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید ، بنابراین مراقب آن باشید)

ورزش بیش از حد قلب و عروق + ورزش با شدت بالا می تواند شما را در وضعیت کاتابولیک قرار دهد

زمان مناسبی برای تمرین برای ماراتن یا شروع کراس فیت نیست

تمرکز بر استراحت + ترمیم و ورزش

ورزش متوسط ​​CV (70-75 of حداکثر ضربان هوازی در هر سن) به مدت 45-50 دقیقه می تواند باعث افزایش بیش از حد سمپاتیک و تعدیل کورتیزول شود ، اما ورزش زیاد با کورتیزول پایین می تواند مضر باشد.



دیدگاهتان را بنویسید