نماینده مجلس: هر نهادی باید یک کمیته نقد – پایگاه خبری مدیریت شده داشته باشد


به گزارش پایگاه خبری مدرا؛ سید سلمان ذاکر در خصوص نحوه بیان انتقاد گفت: نقد باید رحمانی باشد نه توهین آمیز و نقد باید به دنبال راه حلی برای مشکلات کشور و مردم باشد و توصیه خوبی برای مسئولان باشد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: با توجه به انتقادات به قوه قضائیه، طبیعی است که نقد باید قانونی و بار قانونی داشته باشد و بتواند برای رفع خلأهای قانونی و رفع مشکلات مردم از جمله معوقات، راهکارهای قانونی ارائه کند. مراحل باز کردن و رهاسازی حبس. یعنی باید نقدهایی وارد شود که مجموعه قضایی فعلی را از بین ببرد که ممکن است خود قوه قضائیه و مردم را نگران کند. انتقاد از رژیمی که در صدد اجرای عدالت است و نمی‌خواهد چیزی جز قانون اعمال کند که با رعایت ادب اسلامی نیز از حداکثر کمک حقوقی برخوردار است و تهدید در حال حاضر عملی نیست.

می گفتم در هر بخش باید کمیته حل مشکل تشکیل شود

این عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه نهادی مسئول تبیین دامنه انتقادات است؟ و گفت: با توجه به این اصل که «مجلس در رأس امور است»، ما نمایندگان مردم آماده شنیدن انتقاد هستیم و البته باید مرکزی برای این امر تعیین شود. من می گفتم در هر بخش باید کمیته حل و فصل تشکیل شود و این کمیته به دنبال مردم برود و حرف آنها را بشنود.

ذاکر با اشاره به اینکه انتقادات دستگاه ها برحسب وظایفشان متفاوت است، گفت: به عنوان مثال قوه قضائیه یک نوع انتقاد دارد و دستگاه های اجرایی و اجرایی یک نوع انتقاد دارند و نوع نقد بازرسی است. بدن یا مجلس این موضوع نیز متفاوت است، بنابراین اگر در همه جا بتوانیم یک سیستم کمیته حساس به نقد برای بررسی انتقادات داشته باشیم، مردم به راحتی می توانند انتقادات خود را در سیستم یا حضوری بیان کنند.

ما باید یک مرکز پولی عمومی برای کل کشور داشته باشیم

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما باید یک مرکز نقد عمومی برای کل کشور نیز داشته باشیم – هرچند مقام معظم رهبری به جزییات آن آگاه هستند و مسئولان نیز در صدد اطلاع رسانی به ایشان هستند – اما وقتی این موضوع رسمی و قانونی شد، چنین خواهد شد. این حرکت خوبی خواهد بود که موظف به شنیدن انتقادات و اقدام عملی باشیم.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی در خاتمه تاکید کرد: باید نهضت انتقاد را به گوش مردم برسانیم و حرف مردم را بشنویم و این زمانی است که آزاردهنده ها از هم جدا می شوند. و به مردم توضیح می دهیم که راه های ارتباطی باز است و وسیله یا وسیله خاصی هست که ما به عنوان رسانه ساختیم و اگر حرفی داشتید بیرون بروید و بگویید و اگر نگفتند. گوش کن بعد فریاد بزن