میوه مفید برای خانم ها چیست؟


واردات موز کهش

تهران (پانا) – محققان دریافتند با افزایش مصرف پتاسیم در زنان، فشار خون کاهش می یابد و با افزایش مصرف پتاسیم در زنان، فشار خون آنها افزایش می یابد.

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که خوردن موز به عنوان یک غذای غنی از پتاسیم می تواند سلامت قلب زنان را بهبود بخشد. محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که خوردن موز برای سلامت زنان مفید است.

در این میان، علاوه بر موز، آووکادو و ماهی قزل آلا، به دلیل داشتن پتاسیم، به مبارزه با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و کاهش فشار خون کمک می کنند. سایر غذاهای غنی از پتاسیم شامل سبزیجات، میوه ها، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی است.

دکتر Levert Vogt، پروفسور نفرولوژی و فیزیولوژی کلیه در دانشگاه آمستردام هلند و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ما می دانیم که مصرف زیاد نمک با افزایش فشار خون و افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

توصیه های بهداشتی بر کاهش مصرف نمک تمرکز دارند، اما زمانی که رژیم غذایی ما از غذاهای فرآوری شده تشکیل شده باشد، رسیدن به این امر دشوار است. پتاسیم به بدن کمک می کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

در مطالعه ما، پتاسیم رژیم غذایی با بیشترین دستاوردهای سلامتی در زنان همراه بود. این مطالعه شامل بررسی شرایط پزشکی نزدیک به ۲۵۰۰۰ مرد و زن بریتانیایی بین ۴۰ تا ۷۹ سال به عنوان بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ بود.

در این مطالعه، شرکت کنندگان پرسشنامه هایی را در مورد عادات سبک زندگی خود تکمیل کردند و نمونه های ادرار و فشار خون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

از سدیم و پتاسیم موجود در ادرار برای اندازه گیری دریافت رژیم غذایی استفاده شد. محققان همچنین دریافتند که با افزایش مصرف پتاسیم در زنان، فشار خون آنها کاهش می یابد و با افزایش مصرف پتاسیم، فشار خون آنها افزایش می یابد.

بر این اساس، مشخص شد که هر گرم افزایش روزانه پتاسیم با کاهش ۲.۴ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک در این زنان همراه است، در حالی که ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در مردان وجود ندارد.

شرکت کنندگان به طور متوسط ​​۱۹.۵ سال تحت نظر قرار گرفتند که در طی آن ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در بیمارستان بستری شدند یا به دلیل بیماری قلبی فوت کردند.

پس از تنظیم عواملی مانند سن، جنسیت، شاخص توده بدنی، مصرف دخانیات و الکل، داروهای کاهنده چربی، دیابت و حمله قلبی یا سکته قبلی، محققان دریافتند افرادی که بالاترین میزان پتاسیم مصرفی را دارند، ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر قرار دارند. از رشد قلب قرار دارد. مردان ۷ درصد کمتر و زنان ۱۱ درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند.

به گفته محققان، میزان نمک در رژیم غذایی بر رابطه بین حوادث قلبی و پتاسیم در هر دو جنس تأثیری نداشت. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از ۲ گرم سدیم (۵ گرم نمک) در روز مصرف کنند.