موارد مهمی که گیاهخواران باید در نظر داشته باشند چیست؟


پیوند خواری با ترازوی ابتلا به افسردگی

تهران (پانا) – یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتقد است بهترین نوع گیاهخواری گیاهخواری است که آگاهانه گزینه ها و ترکیبات مختلفی را در بر می گیرد.

به گزارش جامعه ۲۴، این روزها تب گیاهخواری در دنیا از جمله ایران بالا گرفته و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. امروزه حتی گیاه خواری نیز مایه رجزخوانی و درس دادن به عده ای شده است، بی آن که عده ای بدانند فرهنگ لغت آن چیست و چه نکاتی را در آن رعایت کنند.

برای اینکه بدانید رژیم گیاهخواری چیست و گیاهخواران چه نکاتی را باید رعایت کنند، با ما همراه باشید تا در ادامه این بحث با یک متخصص تغذیه و درمانگر تغذیه همراه باشید.

سید ضیاءالدین حسینی مظهری با بیان اینکه نمی توان گفت رژیم گیاهخواری نوعی رژیم غذایی تک غذایی است، گفت: گیاهخواری به چند گروه تقسیم می شود که در این گروه گیاهخوارانی وجود دارند که معتقدند هیچ فرآورده حیوانی را با گیاهخواری مرتبط نمی دانند. . ، حتی عسل که از معدود غذاهای حیوانی پرمصرف است.

بهترین نوع رژیم گیاهخواری چیست؟

با این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همراه باشید: جدای از گیاهخواران که هیچ ترکیبی به جز اقلام گیاهی نمی خورند، بهترین نوع گیاهخواری رژیم گیاهخواری است که آگاهانه شامل گزینه ها و ترکیب های مختلف می شود.

حسینی مزاری در این باره توضیح داد: برخی از منابع گیاهی فاقد پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند، به ویژه در برخی از گیاهان که به ندرت ویتامین B12 در اختیار ما قرار می گیرد، به همین دلیل توصیه می کنیم گیاهخوارانی که تخم مرغ ترکیب می کنند یا گیاهخوارانی که از سیر استفاده می کنند و گیاهخوارانی که از ماهی استفاده می کنند. اگر متوجه مشکلات ادغام دیگری شوند، به عنوان مثال، ترکیب حبوبات با غلات، جوانه ها، دانه ها و مغزها. یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با بیماری های شایع قلبی عروقی، سرطان ها و چربی خون است.

وی تصریح کرد: این یک روش بسیار موثر در پیشگیری از گروهی از بیماری های عصر امروزی است که یک معضل است و مشکلی مانند چاقی خزنده که این نوع گیاهخواری می تواند از عواقب آن پیشگیری کند و بسیاری از سرطان ها است. همچنین فشار خون را تنظیم خواهد کرد.

با این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همراه باشید: مثلاً می گوییم حبوبات و غلات را با هم ترکیب کنید; چرا؟ در بین پروتئین های گیاهی، اگرچه برخی منابع گیاهی مانند سویا یا سویا دارای درصد بسیار بالایی از پروتئین هستند، اما گاهی اوقات حاوی آمینو اسیدهای ضروری نیستند که باید روزانه به بدن برسد و بدن به تنهایی نمی تواند آنها را تامین کند. یا اینکه عرضه اسیدهای آمینه کمتر از حد انتظار است.

و تاکید کرد: وقتی آگاهانه پروتئین حبوبات و غلات را با هم ترکیب کنیم، حتی می‌توانیم به منابع پروتئینی بیشتری نسبت به منابع حیوانی دسترسی داشته باشیم، مشروط بر اینکه به این اصل توجه کنیم که ویتامین B12 از منابع حیوانی تامین می‌شود. تخم مرغ، شیر یا ماهی استفاده کنید که با رژیم های گیاهخواری عالی است.

حسینی مظهری گفت: کودکان در مرحله رشد، زنان باردار مبتلا به کم خونی یا کمبودها و دخترانی که به سن بلوغ رسیده اند باید توجه داشته باشند که آهنی که از طریق خوردن گیاهان در اختیار آنها قرار می گیرد ضروری نبوده و تحت تأثیر منابع گیاهی جذب می شود. یا کمبود ویتامین C کافی نیست. در نتیجه کم خونی فقر آهن را گسترش می دهند.

افرادی که چربی خون، اضافه وزن و فشار خون دارند باید گیاهخواری کنند

این متخصص تغذیه و درمانگر تغذیه افزود: انجمن های گیاهخواری وجود دارند که به اعضای خود آموزش می دهند و افراد می توانند قبل از اینکه این کمبودها منجر به مشکلات بالینی شود با مشورت با انجمن این کمبودها را برطرف کنند و فرمولاسیون های مختلف این امر را جبران کند. به گروهی از افراد مبتلا به چربی خون، اضافه وزن و فشار خون توصیه می شود که با رژیم گیاهخواری مشکلات خود را کاهش دهند یا درمان کنند.

وی خاطرنشان کرد: گیاهخواران مزیت استفاده از محلول های تقویت کننده پروبیوتیک ها را در این رژیم غذایی دارند که در تقویت مبارزه با عوامل بیماری زا بسیار مفید است. اگر به طور آگاهانه و برای گروهی که واقعاً به این برنامه نیاز دارند برنامه ریزی شود، گیاهخواری دارای مزایای بی شماری است که افراد را از دریافت داروهای مصنوعی معاف می کند. در گذشته بیشتر حکیمان بر حسب نوع تغذیه و بر اساس نیازهای اقلیمی یا محیطی به درمان بیماران خود می پرداختند.

حسینی مظهری گفت: اگر ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز خود را از منابع طبیعی تامین کنیم تاثیر بیشتری دارد و هزینه کمتری دارد. ترکیب وگان ها و برخی منابع حیوانی بسیار موثر و سالم است.

کارشناس تغذیه گفت: اصل طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی، پیشگیری از بیماری ها و پیشگیری از پیری زودرس، تناسب غذا و تعادل در منابع غذایی و تنوع است.