مشکل زیرساخت ها مخارج دولت نیست – هزینه های خارج از کنترل است


فروریختن یک پل در پیتسبورگ – ساعاتی قبل از اینکه پرزیدنت بایدن برای بحث در مورد زیرساخت ها از شهر بازدید کند – اتفاقی عجیب تر از داستان بود.

اما در حالی که وسوسه انگیز ساختن فروپاشی پل به عنوان بخشی از یک بحران ملی است، زیرساخت های آمریکا در دو دهه گذشته به طور پیوسته بهبود یافته است. گزارش اخیر سرویس تحقیقاتی کنگره با عنوان «وضعیت پل‌های بزرگراهی همچنان در حال بهبود است» اشاره کرد که «تعداد و سهم پل‌هایی که در وضعیت نامناسبی قرار دارند طی ۲۰ سال گذشته به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است».

اضافه کرد که «[The Federal Highway Administration’s] تجزیه و تحلیل خود از داده‌های پل نشان می‌دهد که افزایش نسبتاً متوسط ​​در هزینه‌ها می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش یا حذف سرمایه‌های معوقه از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر در یک دوره ۲۰ ساله شود.

سطح بودجه سالم باقی می ماند. در تمام سطوح دولت، هزینه‌های مربوط به بزرگراه‌ها، جاده‌ها و پل‌ها از ۲۱۶ میلیارد دلار به ۲۴۰ میلیارد دلار (تعدیل شده با تورم) بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ افزایش یافته است. ، اندکی کمتر از میانگین ۳۰ ساله ۲.۵٪ است.

ساخت و ساز پل جدید نیس/میدلتون 463 میلیون دلاری در 8 آوریل 2021 در نیوبرگ، مریلند ادامه دارد.  این پل جایگزین پل یادبود فرماندار فعلی هری دبلیو. نیس خواهد شد که نیوبرگ، مریلند را به داهلگرن، ویرجینیا متصل می کند.
پس از فروریختن پل پیتسبورگ، پرزیدنت بایدن قول داد “همه آنها را اصلاح کند.”
گتی ایماژ / درو انگرر
کارگران راهداری جاده را با بخار بازسازی می کنند.
کارگران جاده ای را در کالیفرنیا با بخار بازسازی کردند.
گروه تصاویر جهانی از طریق گتی / جو سوم

گفته می‌شود، اگر آمریکا در مورد تسریع تعمیر و توسعه زیرساخت‌های خود جدی باشد، قانون سرمایه‌گذاری زیرساختی و مشاغل اخیراً تصویب شده مطمئناً مایوس‌کننده خواهد بود.

تنها ۲۰ درصد از ۵۵۰ میلیارد دلار هزینه جدید به جاده ها و پل ها اختصاص یافت که در طی یک دهه فقط ۴ درصد به این دسته از هزینه ها اضافه می کند. دقیقاً یک مهتاب نیست. از آنجایی که حمل و نقل سطحی در درجه اول یک وظیفه ایالتی و محلی است، ایالت ها می توانند با تخصیص بیشتر ۳۵۰ میلیارد دلار کمک های بلاعوض که اخیراً در طرح نجات آمریکا دریافت کرده اند، به زیرساخت ها رهبری کنند. تا کنون، اکثر آنها این کار را نکرده اند.

با این حال سطح مخارج مشکل اصلی نیست. در حالی که سیاستمداران در نوشتن چک مهارت دارند، آنها همچنان به نادیده گرفتن تشریفات اداری بیش از حد و بوروکراسی که زیرساخت های آمریکا را مهار می کند، ادامه می دهند. هزینه های تعدیل شده بر اساس تورم هزینه های ساخت و ساز بین ایالتی در هر مایل از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ چهار برابر شد و از آن زمان به رشد خود ادامه داده است.

سیستم‌های متروی ما تا حد زیادی گران‌ترین سیستم‌های متروی جهان برای ساخت هستند، و هزینه در شهر نیویورک چهار برابر میانگین جهانی است. آمریکا به کارگران بیشتری نیاز دارد تا کار ساختمانی مشابه اروپا را انجام دهند. هزینه‌های نیروی کار تا حدی بیشتر است زیرا قانون دیویس-بیکن هزینه‌های دستمزد را تا ۲۲% افزایش می‌دهد و موافقت‌نامه‌های کارگری پروژه‌های دستوری دولت می‌تواند هزینه‌های ساخت و ساز را تا ۳۰% افزایش دهد.

ایستگاه مترو هادسون یاردز  منطقه نشتی بالای پله برقی
نشتی از پله برقی ایستگاه متروی هادسون یاردز در نیویورک باعث بسته شدن افراد بیراهه شد.
Tamara Beckwith/NY Post
مقامات در لبه پلی که جمعه 28 ژانویه فروریخت جمع می شوند.
۱۰ نفر بر اثر ریزش پل در پیتسبورگ در ژانویه مجروح شدند. ۲۸.
AP / ژن جی. پوشکار

بیانیه‌های تاثیرات زیست‌محیطی به طور متوسط ​​به هفت سال نیاز دارد تا تکمیل شود – برخی از پروژه‌ها ۱۷ سال یا حتی ۲۵ سال طول می‌کشند. این اظهارات در کانادا بیش از یک تا دو سال و در اتحادیه اروپا سه سال و نیم طول نمی کشد. و از آنجایی که تا زمانی که همه درخواست‌ها به دادگاه رسیدگی نشود، نمی‌توان زمینه‌ای را شکست، مخالفان پروژه می‌توانند به طور مؤثر پروژه‌های زیرساختی را با دعاوی بی‌پایان اثرات زیست‌محیطی وتو کنند.

به طور کلی، یک تجزیه و تحلیل گسترده توسط دفتر بودجه کنگره (CBO) نشان داد که سرمایه گذاری های فدرال نیمی از بازده سرمایه گذاری های بخش خصوصی را به ارمغان می آورد. CBO اضافه کرد که سرمایه گذاری های فدرال که از طریق مالیات یا بدهی تامین می شود – به جای جبران هزینه ها – حتی می تواند بازده منفی داشته باشد.

زیرساخت های آمریکا در بحران نیست – حتی زمانی که یکی از ۶۱۷۰۰۰ پل آن فرو می ریزد. با این حال، قانون‌گذارانی که بر بهبود زیرساخت‌ها تمرکز کرده‌اند باید اصلاح ضایعات، تاخیرها و مازاد هزینه‌ها را در اولویت قرار دهند.

برایان ریدل عضو ارشد موسسه منهتن است. او را در توییتر @Brian_Riedl دنبال کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر