لوبیا سبز چه ویژگی هایی دارد؟


لوبیا سبز

تهران (پانا) – لوبیا سبز اگرچه یک سبزی کم کالری است، اما سرشار از مواد معدنی و ویتامین است و به جذب آهن در بدن کمک می کند.

به گزارش نمناک، لوبیا سبز اگرچه کالری کمی دارد اما از نظر تغذیه بسیار مغذی بوده و از نظر جذب آهن بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است. لوبیا سبز از حملات قلبی، سرطان و بسیاری خواص دیگر نهفته است.

تنوع و فراوانی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستان در ایران بسیار زیاد است. هر کدام از این محصولات علاوه بر خوشمزه بودن، خواص بسیاری نیز دارند. یکی از این سبزی های متمایز و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرانی نیز استفاده می شود لوبیا سبز است.

فواید شگفت انگیز لوبیا سبز بر سلامت بدن

لوبیا سبز به عنوان نخود نیز شناخته می شود و به راحتی در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی موجود است. محتوای غذایی آن شامل فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات بسیار کمی است.

همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر غذایی، آهن و بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر است. لوبیا سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و فواید قلبی عروقی دارد. لوبیا سبز همچنین منبع غنی از چربی های امگا ۳ است.کاروتنوئیدها و فلاونوئیدهای لوبیا سبز دارای فواید ضد التهابی هستند. ما در مورد ۱۰ مزیت سلامتی لوبیا سبز توضیح می دهیم.

۱. ویتامین K

ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون و بهبود زخم و همچنین حفظ استخوان های قوی در افراد مسن دارد.

۲. ویتامین C

ویتامین C یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که به خوبی برای کاهش واکنش های رادیکال های آزاد عمل می کند. این واکنش های رادیکال آزاد منجر به تولید محصولات و فرآیندهایی می شود که ممکن است سرطان زا باشند. آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز برای بدن بسیار مفید است.

۳. کالری کم

لوبیا سبز تازه حاوی کالری بسیار کمی است. بنابراین افرادی که نگران کالری هستند نگران نباشند و می توانند آنها را در مقادیر مناسب مصرف کنند. همچنین حاوی مقادیر کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول است.

۴. سرشار از فیبر

لوبیا سبز منبع غنی فیبر غذایی است. فیبر رژیمی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فیبر برای افراد مبتلا به بیماری های گوارشی تجویز می شود. محتوای فیبر موجود در لوبیا سبز به پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند. محتوای فیبر بالای لوبیا سبز همچنین به حفظ سطح کلسترول و قند در بدن کمک می کند.

۵. فولات

لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از اسید فولیک است که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. غذاهای غنی از اسید فولیک نیز برای زنان قبل از بارداری و بارداری مفید است.

۶. پیشگیری از عفونت

تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین موجود در لوبیا سبز منبع خوبی از مواد مغذی هستند که به جلوگیری از بسیاری از عفونت‌ها در بدن کمک می‌کنند.

۷. حفظ سلول ها و مایعات بدن

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز به بدن کمک می کند تولید سلولی و حرکت مایعات را بهتر حفظ کند.

۸. کنترل بیماری های قلبی عروقی و فشار خون

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کنترل فشار خون و سایر بیماری های قلبی کمک می کند.

۹. اثرات ویتامین A

ویتامین A موجود در لوبیا سبز به تولید آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی کمک می کند که از پیری جلوگیری می کنند.

۱۰. منگنز

محتوای منگنز موجود در لوبیا سبز به عمل آزادسازی آنتی اکسیدان کمک می کند، عنصری از آنتی اکسیدان ها، که باعث تناسب اندام و سلامت شما می شود.

حدود ۱۰۰ گرم لوبیا سبز حاوی ۳۱ کالری انرژی، ۷.۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۸۲ گرم پروتئین، ۰.۳۴ تا ۳.۴ گرم چربی است. مواد مغذی دیگری مانند ۳۷ میلی گرم کلسیم، ۱.۰۴ میلی گرم آهن، ۲۵ میلی گرم منیزیم و ۰.۲۱۴ میلی گرم منگنز وجود دارد.

سدیم و پتاسیم به ترتیب ۶ و ۲۰ میلی گرم. سایر مواد مغذی و مقادیر آنها ۳۸ میلی گرم فسفر، ۰.۲۴ میلی گرم روی، ۱۴.۴ میکروگرم ویتامین K و ۱۶.۳ میلی گرم ویتامین C است. بهتر است از مقدار موثر مواد مغذی لوبیا سبز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

لوبیا سبز برای خوردن به عنوان سالاد لوبیا سبز با بالزامیک خوب است و به صورت ترشی نیز در دسترس است.