غذاهای مفید برای استخوان درد


پا درد به عنوان عالم بیماری سرخارک موهیتی است

تهران (پانا) – پنیر یکی از بهترین غذاهای سرشار از کلسیم است و انواع آن به راحتی قابل مصرف است. پنیر نه تنها کلسیم خوبی برای بدن فراهم می کند، بلکه منبع عالی چربی و پروتئین نیز می باشد.

به گزارش ایلانا، اگر در سرتاسر بدنتان کبودی احساس می کنید و مفاصل و استخوان هایتان حساس یا ضعیف هستند، احتمالاً مشکل زمینه ای خاصی دارید. گاهی اوقات بیماری هایی مانند آنفولانزا می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند، اما در برخی موارد با آرتروز یا حتی تحلیل استخوان نیز مواجه هستیم.

اگرچه داروها و مکمل ها به مبارزه با این مشکلات کمک می کنند، اما تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت در رژیم غذایی شما نیز می تواند موثر و مفید باشد. بنابراین، اگر می خواهید بدانید کدام غذاها می توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند یا تراکم استخوان را در حد مطلوب نگه دارند، حتما این مقاله را بخوانید.

۱. شیر

اگر می خواهید پایه ای قوی برای استخوان های خود بسازید، هرگز قدرت شیر ​​گاو را دست کم نگیرید. یک فنجان ۲۵۰ میلی لیتری شیر گاو حدود ۱۳ ماده مغذی را وارد بدن می کند که ۳۰۰ میلی گرم آن کلسیم است. البته بزرگسالان بین ۱۹ تا ۵۰ سال باید روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنند. بنابراین مصرف روزانه ۳ وعده لبنیات (به ویژه شیر) می تواند برای رسیدن به این مهم کافی باشد.

بهتر است از شیر غنی شده با ویتامین D استفاده شود، زیرا دریافت ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. در واقع، بدون ویتامین D، تنها ۱۰-۱۵ درصد کلسیم رژیم غذایی توسط بدن جذب می شود. علاوه بر این، شیر حاوی مواد مغذی مهمی مانند فسفر و پروتئین های باکیفیت است که به رشد استخوان ها و بافت های بدن کمک می کند.

۲. پنیر

پنیر یکی از بهترین غذاهای غنی از کلسیم است که خوردن آن آسان است. پنیر نه تنها کلسیم خوبی برای بدن فراهم می کند، بلکه منبع عالی چربی و پروتئین نیز می باشد.

مقادیر خوبی ویتامین A و ویتامین B12 در پنیر وجود دارد که به ترتیب برای فعالیت گلبول های سفید و تشکیل گلبول های قرمز و DNA ضروری هستند. نقش اصلی این ویتامین ها در عملکرد مغز و نورون ها را نباید نادیده گرفت.

۳. ماهی چاق

اجازه ندهید کلمه “چربی” در عنوان “ماهی روغنی” شما را بترساند، زیرا ماهی های چرب یا ماهی های روغنی سرشار از چربی های غیراشباع امگا ۳ سالم هستند. امگا ۳ یکی از بهترین ترکیبات برای تسکین التهاب مفاصل است و در نتیجه به تسکین درد و حساسیت مفاصل کمک می کند.

بهترین ماهی های چرب که می توانید تهیه کنید سالمون، ساردین و تن است. اگرچه ماهی های چرب یکی از بهترین منابع امگا ۳ هستند، اما می توانید از گردو و دانه کتان نیز برای افزایش دریافت امگا ۳ استفاده کنید.

۴. ماست

ماست یکی دیگر از محصولات لبنی است که مقادیر زیادی کلسیم را وارد بدن می کند. مصرف منظم ماست با شیر برای ساختن پایه ای قوی برای استخوان ها ضروری است، در حالی که انواع مختلف ماست را می توان به وعده های غذایی و میان وعده های مختلف اضافه کرد.

سه چهارم فنجان ماست ساده حدود ۳۰۰ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند و در عین حال حاوی پروتئین خوبی نیز می باشد. بنابراین حذف ماست از رژیم غذایی می تواند باعث کاهش میزان پروتئین و کلسیم و در نهایت ضعیف شدن استخوان ها شود.