راه های فرار از گرما در تابستان


گرمی هوآ

تهران (پانا) – روزهای گرم و آفتابی تابستان ممکن است گاهی آزاردهنده شوند. خنک نگه داشتن بدن و خانه این روزها کار آسانی نیست. اما راه های خاصی برای کاهش گرما و خنک ماندن در تابستان وجود دارد. برای سهولت در روزهای تابستان، نه تنها باید غذاها و نوشیدنی های مناسب فصل مصرف کنید، بلکه باید راه هایی برای خنک کردن خانه خود نیز بیابید. مطمئناً نمی توانید گرما را به راحتی تحمل کنید مگر اینکه خانه سرد باشد.

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز، بسته نگه داشتن پنجره ها، استفاده از پرده های نخی، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات و چند نکته دیگر می تواند به طور جدی به کاهش گرمای بدن و خنک ماندن در تابستان کمک کند. امروز در این پست قصد داریم در مورد برخی از بهترین غذاها، نوشیدنی ها، عادات خنک تابستانی و ترفندهایی صحبت کنیم که به شما کمک می کند تا تابستان خنک بمانید!

خب آماده ای

غذاهای مناسب برای فصل تابستان برای تمیز نگه داشتن بدن

غذاها و گیاهان زیادی مانند هندوانه، خیار، نعناع و غیره وجود دارند که می توانند در تابستان به خنک شدن شما کمک کنند. طبیعت با توجه به فصل به ما غذا و گیاهان می دهد، زیرا از ما می خواهد که رژیم غذایی خود را متناسب با فصل متعادل کنیم.

وقتی هوا گرم است باید غذاهای مناسب فصل تابستان بخوریم. زمانی که هوا سرد است، باید غذاهای مناسب فصل زمستان بخوریم تا ما را گرم نگه دارد.

در این مقاله لیستی از بهترین غذاهای تابستانی را مشاهده می کنیم که می توانید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و در روزهای گرم تابستان خنک بمانید.

۱. روزانه ۷ تا ۸ لیتر آب بنوشید. بدن ما به دلیل تعریق زیاد در تابستان به آب بیشتری نیاز دارد و از این رو باید آب زیادی بنوشیم تا خود را به خوبی هیدراته نگه داریم.

۲. برای خنک ماندن در تابستان به جای محصولات موجود در بازار از آب میوه های خانگی استفاده کنید.

۳. برای کاهش حرارت بدن باید از میوه هایی مانند هندوانه و انگور که حاوی آب زیادی هستند مصرف کنید.

۴. به جای غذاهای چرب، سوپ بخورید، زیرا به شما کمک می کند هیدراته بمانید و همچنین هضم آن آسان تر است.

۵. گهگاهی آبلیمو درست کنید، زیرا ممکن است تمایل زیادی به نوشیدن آب نداشته باشید. ترکیب آب و لیمو مفید است و بدن شما را مرطوب می کند.

۶. یک کرم خانگی با ژل آلوئه ورا و عصاره نعنا درست کنید. می توانید این کرم را به صورت خود بزنید تا تیرگی ناشی از نور خورشید را از بین برده و پوست خود را فورا خنک کنید.

مطالب مرتبط: خواص آب خیار: ۱۸ مورد از مهمترین فواید آب خیار برای سلامت، پوست و مو

میوه ها و سبزیجات تابستانی

۷. هندوانه و خیار از جمله میوه های مفید برای تابستان هستند زیرا حاوی آب زیادی هستند.

۸. خیار و پیاز را در سالاد روزانه خود قرار دهید.

۹. آب میوه بدون شکر اضافه بنوشید.

۱۰. می توانید میوه های کامل بخورید و برای یک رژیم متعادل تابستانی، سالاد میوه بخورید.

۱۱. به جای خامه از ماست یا شیر تغلیظ شده استفاده کنید.

۱۲. قهوه ننوشید زیرا کافئین بالایی دارد و باعث کم آبی بدن می شود. اگر قهوه می نوشید، مطمئن شوید که آب کافی می نوشید.

۱۳. می توانید چای سرد یا چای سبز بنوشید.

۱۴. گوجه فرنگی، کلم بروکلی، تربچه، اسفناج از سبزیجات مناسب برای فصل تابستان هستند.

۱۵. برای خنک ماندن در تابستان می توانید در تابستان سیب و ذرت را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

۱۶. می توانید یک نوشیدنی با ماست و آب میل کنید، زیرا به بازیابی سطح آب در بدن کمک می کند.

۱۷. آب نارگیل و آب لیمو سرشار از پتاسیم هستند، بنابراین می توانند با کنترل فشار خون در بدن از بیماری هایی مانند حملات قلبی پیشگیری کنند.

۱۸. از خوردن غذاهای چرب و تند بپرهیزید، زیرا بدن در تابستان تمایل به کم آبی دارد و این می تواند در روند هضم اختلال ایجاد کند. بنابراین، برای جلوگیری از رفلاکس اسید یا سوزش سر دل، بهتر است از غذاهای سنگین استفاده نکنید.

۱۹. یک لیوان شیر سرد قبل از خواب می تواند انرژی از دست رفته بدن شما را بازگرداند.

۲۰. نوشیدنی های الکلی بدن شما را کم آب می کند و احساس گرما را در شما ایجاد می کند. همیشه از این نوشیدنی ها دوری کنید.

۲۱. خوردن می تواند بدن شما را به دلیل فرآیند گوارش گرمتر کند. غذای خود را حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب شبانه بخورید، به این ترتیب بدن شما در هنگام خواب خنک تر می شود.

عادات خوب تابستان برای خنک تر ماندن

جدای از خوردن غذاهای پر از آب در تابستان، باید برخی عادات سالم را نیز رعایت کنید. این عادات می توانند به شما کمک کنند گرمای بدن را به راحتی از دست بدهید. روزهای آفتابی و گرم تابستان ممکن است گاهی غیرقابل تحمل باشد، اما قطعاً می‌توانیم با رعایت عادات تابستانی گرما را کاهش دهیم.

در اینجا لیستی از عادات ساده ای است که باید برای خنک ماندن در تابستان امسال رعایت کنید.

۲۲. دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب دوش بگیرید، به این ترتیب گرما را به راحتی از بدن خود خارج خواهید کرد.

۲۳. ترجیحاً دوش گرفتن با آب سرد است. چند تکه یخ به آب آکواریوم اضافه کنید.

۲۴. لباس هایی با رنگ روشن مانند رنگ های سفید و پاستلی بپوشید که بتواند نور و گرما را منعکس کند.

۲۵. از پوشیدن لباس های مشکی خودداری کنید زیرا رنگ مشکی گرما را به سرعت جذب می کند و احساس گرما در شما ایجاد می کند.

۲۶. برای خنک نگه داشتن شما در تابستان و گردش بهتر هوا، لباس های گشاد بپوشید.

۲۷. لباس های نخی بپوشید. از پارچه هایی مانند ژرژت و کتان اجتناب کنید، زیرا این نوع لباس ها می توانند جریان هوا را محدود کنند.

۲۸. اگر می خواهید از خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید، دست ها، صورت و گردن خود را با لباس نخی مناسب بپوشانید.

۲۹. برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش از عینک آفتابی، کلاه، ضد آفتاب و … استفاده کنید.

۳۰. همیشه یک چتر ترجیحا مشکی همراه خود داشته باشید.

۳۱. بعد از آمدن به خانه در روزهای بسیار گرم و آفتابی آب سرد ننوشید زیرا می تواند باعث افزایش دمای بدن شود. آب را با دمای معمولی بنوشید.

۳۲. هر ۳۰ دقیقه یک لیوان آب بنوشید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید، زیرا بدن شما در تابستان به دلیل تعریق آب از دست می دهد.

۳۳. از نوشیدنی های سرد حتی اگر شما را وسوسه کند اجتناب کنید. این نوشیدنی ها به بدن شما آسیب می رساند، اما تشنگی شما را برطرف نمی کند.

۳۴. هنگام بیرون رفتن، فراموش نکنید که یک بطری آب همراه داشته باشید.

۳۵. بلافاصله پس از ورود به محیط بسته وارد اتاق دارای تهویه مطبوع نشوید.

نکاتی برای خنک کردن خانه در تابستان

به غیر از انواع غذاهایی که می خورید، راه های دیگری نیز برای خنک نگه داشتن بدن و خانه وجود دارد. برای این منظور نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۳۶. برای خنک ماندن در تابستان سقف خانه را سفید رنگ کنید تا گرما منعکس شود.

۳۷. دیوارهای بیرونی خانه را با رنگ های روشن و نه تیره رنگ کنید تا گرما و نور منعکس شود. رنگ های تیره می توانند گرما را جذب کنند و خانه را گرمتر کنند.

۳۸. ملحفه های نخی، روبالشی و سایر پارچه ها را انتخاب کنید. پنبه پارچه ای است که می تواند به گردش هوا کمک کند.

۳۹. او برای تابستان روی یک ملحفه سفید به این رنگ می خوابد.

۴۰. ملحفه ها و ملحفه ها را حتما هفته ای یک بار به طور مرتب بشویید، زیرا در اثر تعریق کثیف تر می شوند.

۴۱. پنجره های اتاق خود را تا زمانی که حداقل نور خورشید وارد خانه شما نشده است باز نکنید.

۴۲. بعد از ظهر پنجره های رو به غرب را باز نکنید زیرا خورشید وارد خانه شما می شود.

۴۳. درها را بسته نگه دارید، زیرا می توانند به گرم شدن فضا کمک کنند.

۴۴. به جای روشن کردن AC، می توانید از پنکه سقفی برای گردش هوا استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مبلغ قبض برق خود را نیز کاهش دهید.

۴۵. یک دستگاه بخور در اتاق خود قرار دهید. این باعث می شود اتاق در روزهای گرم تابستان خنک تر بماند.

۴۶. ​​گیاهان را در خانه، باغ و اتاق نگهداری کنید. گیاهان به خنک شدن خانه کمک می کنند.

۴۷. برای خنک ماندن در تابستان از فرش استفاده نکنید. راه رفتن روی کف اتاق سرد بسیار راحت است.

۴۸. چند سطل آب روی پشت بام خانه بگذارید; این باعث خنک شدن خانه می شود.

۴۹. اگر روی خانه خود پوشش سقف ندارید، می توانید برای کاهش حرارت سقف، آزبست (پنبه مقاوم در برابر آتش) نصب کنید.

۵۰. سقف خانه را با آب اسپری کنید تا خنک شود.

۵۱. چراغ ها را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید.

۵۲. سعی کنید از ماندن در اتاق های طبقه بالا به دلیل گرمتر بودن آنها خودداری کنید. بیشتر وقت خود را در طبقه همکف یا زیرزمین بگذرانید.

آخرین کلمه

چه کولر داشته باشید و چه بدون آن زندگی کنید، شکست دادن گرمای تابستان کار آسانی نیست. روشن کردن آن یا استفاده از پنکه فقط به خنک کردن مکان کمک می کند نه بدنتان.

اما برای مقابله با گرمای آزاردهنده، نه تنها خانه، بلکه بدن شما نیز باید خنک بماند. با این حال، در این مقاله به برخی از بهترین عادات و غذاهایی که می توانند به شما در کاهش گرما و خنک ماندن در تابستان کمک کنند، پرداخته ایم.

سبک زندگی روزانه و عادات غذایی شما می تواند به شما در حفظ آرامش درونی کمک کند. برای خنک ماندن در تابستان و مبارزه با گرما چه کار دیگری انجام می دهید؟ لطفا آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.