درخشش ایران در رویکرد انقلابی و موثر دیپلماسی آموزشی در اجلاس قطر و پاریس


رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد

شنبه ۱۱ جولای ۱۴۰۱-۱۴:۵۲

سیل

تهران (پانا) – نمایندگان آموزش و پرورش با یک دیپلماسی آموزشی انقلابی و فعال و با دوری از خود انزوا و تنها برای نمایش نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی با موضوع تحول آموزشی در جلسات قطر و پاریس حضور یافتند.

مهدی فیاضی در خصوص سمپوزیوم تحول آموزشی پس از کرونا گفت: با توجه به اثرات جهانی کرونا، «کنفرانس تحول آموزشی» در اجلاس سران سازمان ملل متحد در نیویورک در مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و به همین دلیل به منظور غنی‌سازی محتوایی که سمپوزیوم، تا کنون ۳. قبلاً یونسکو اجلاس (مجازی) بانکوک، اجلاس (مجازی) قطر و اجلاس شخصی پاریس را برگزار کرده بود، اما البته در این اجلاس ها هیچ سندی تهیه، تصویب و ارسال نشد و فقط خلاصه آموزشی بود. دستاوردها و ایده های کشورها در دوره پس از کرونا محصول اوج ها بود.

وی افزود: نمایندگان آموزش و پرورش با رویکرد دیپلماتیک آموزشی انقلابی و فعال و نه منفی، با تلاشی الهام‌بخش و نه وارداتی، پرهیز از خود انزوا و صرفاً برای نشان دادن شخصیت ایرانی در اجلاس قطر و پاریس با موفقیت شرکت کردند. . نظام تعلیم و تربیت اسلامی در امر تحول آموزشی

و فیاضی ادامه داد: حاصل حضور سه و نیم روزه هیات ایرانی در فرصت مفید ۱۸ برنامه فشرده و ارزشمند بود که از جمله آنها می توان به دیدارهای دوجانبه با کشورها و سخنرانی در کمیته فرعی، شرکت در رویدادهای موازی و اعلامیه های مکتوب اشاره کرد. مواضع در نشست و برنامه ریزی مدرسه ایرانیان سعدی در پاریس. بنابراین، با اعلام موضع مثبت، با ارائه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برخی دستاوردهای ارزشمند مرتبط و با اعلام موضع منفی، دلایل رد مفاد توصیه نامه ۲۰۳۰ عبارت بودند از: پیگیری.

وی افزود: از همه مهمتر و در اقدامی نادر و قابل تقدیر، بروشور مکتوب ۸ صفحه ای حاوی نظرات کارشناسان ایران در مورد ۶ موضوع اجلاس و در خصوص عدم موفقیت ایران در موارد مربوطه توصیه نامه ۲۰۳۰ در سال ۱۹۲ چاپ شد. حجم و تحویل به کلیه نمایندگان ۱۹۲ کشور جهان در یونسکو می باشد و مراحل اخذ مجوز و بارگذاری فایل آن مشاغل در قسمت ایران در سایت یونسکو در مراحل پایانی است که جایگاه ایران را دائمی تر می کند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: عناوین و مفاد دستاوردها، اندیشه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مثبت و منفی در نشست های نخبگان و صاحب نظران در دبیرخانه کل کشور مورد انتظار است. شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشورت نماینده وزارت امور خارجه پس از سمینار به صورت پیوست ارائه می شود.

وی افزود: البته رعایت اختصارات سمینارهای بین المللی ضروری بود و به مرکز بین المللی آموزش و پرورش توصیه کرد انشالله پیام نظام تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی را به گوش جهانیان برساند. دیپلماسی آموزشی از طریق دو کانال دولتی و مراکز تعالی باید یک نهاد مدرسه ای با قدرت انقلابی و ظرافت جهانی ایجاد کند که با هیاهوی تعصبات و احساسات کوچک نشود.