تهران از عقب ماندگی جدی در صنعت خودرو رنج می برد


مجتبی شفیعی

تهران (پانا) – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه خواهرخواندگی و توانمندی های مدیریت شهری گفت: کارشناسان می توانند برنامه های این معاونت را به صورت پویا رصد و به چالش بکشند تا ما می تواند برنامه ها را تعدیل کند: بررسی و برنامه ریزی پویاتری انجام دهد و به سمت بهبود شرایط زندگی در تهران به شیوه ای متفاوت نسبت به گذشته حرکت کند.

مجتبی شافعی با تاکید بر اینکه نمایشگاه خواهرخوانده و توانمندی های مدیریت شهری تهران در راستای وظایف ذاتی مدیریت شهری و ارائه گزارش عملکرد به شهروندان برپا شده است، افزود: این کار علاوه بر اجرای مشخص، از وظایف شهرداری است. مسئولیت ها و وظایف، ایجاد تعامل و گزارش کار به شهروندان به عنوان کارفرمای اصلی کلیه خدمات شهری است. همچنین این نمایشگاه می تواند توانمندی های روز شهرداری تهران را به نمایش بگذارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات انجام شده در غرفه معاونت حمل و نقل توسط ۱۲ شرکت و موسسه به نمایش گذاشته شده است، گفت: مخاطبان نمایشگاه با بازدید از غرفه ها می توانند نظرات خود را در خصوص اقدامات انجام شده و همچنین پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه کنند. شهرداری. همچنین نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری می تواند فرصت هایی برای تعامل بین مردم و مدیران شهری ایجاد کند.

شافعی در ادامه سخنان خود افزود: چه بسا بسیاری از مردم در حوزه های مدیریت شهری توانمندی های متفاوتی داشته باشند که با برقراری این ارتباط چهره به چهره بتوانند توانمندی های خود را با حوزه های همکاری تطبیق دهند. در مدیریت شهری به نظر می رسد گزارش عملکردی از این نمایش تهیه شده است که می تواند برای جامعه امروز امیدوارکننده باشد. همچنین این نمایشگاه می تواند زمینه هایی را برای تعاملات مشترک آتی فراهم کند.

وی در خصوص برگزاری جلسه توافقی در این نمایشگاه گفت: این جلسه در راستای برگزاری نمایشگاه ویژه متخصصان و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک کشور توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک دانشگاه برگزار شد. [بیش از ۱۲۰ نفر]باید با حضور اساتید دانشگاه و مدیران سابق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور برگزار شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این نشست را نقطه آغازی برای تعامل پایدار مدیریت شهری با کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت: کارشناسان می توانند به صورت پویا برنامه های این معاونت را رصد و به چالش بکشند. که بتوانیم برنامه ریزی و بازنگری پویاتری در تعدیل برنامه ها و حرکت به سمت بهبود شرایط زندگی در شهر تهران متفاوت از گذشته داشته باشیم.

الشافعی به تنوع و گستردگی حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: تعداد موضوعات عمده مطرح شده در این حوزه بسیار زیاد است. یکی از اصلی ترین شاخه هایی که مدیریت شهری باید رعایت کند حمل و نقل عمومی است. این اهمیت توسط شرکت ها و سازمان ها بررسی، تصمیم گیری و اجرا می شود.

وی به شعبه حمل و نقل پاک به عنوان یکی دیگر از موضوعاتی اشاره کرد که در سال های گذشته مغفول مانده بود و در ادامه گفت: شهر تهران به دلایل مختلف از توسعه نیافتگی جدی سیستم خودروسازی شهری رنج می برد. بخشی از مسئولیت تغییر ریل از خودرو محور به انسان محور باید در حوزه حمل و نقل و ترافیک رخ دهد. این موضوع به عنوان برنامه حمل و نقل و ترافیک در حال پیگیری است.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ستاد توسعه حمل و نقل عمومی و پاک شهرداری تهران تشکیل شد، افزود: حدود ۶۰ پروژه و موضوع در حوزه حمل و نقل عمومی شناسایی شده است. این ۶۰ فصل به صورت برنامه کاری در زیر مجموعه های معاونت و نهادهای مرتبط و خارج از شهرداری پیگیری می شود. پروژه های هر زیر مجموعه برای رسیدن به نتیجه پیگیری می شوند.

الشافعی همچنین میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها را بزرگترین دغدغه مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: در دوره های حمایت دولت و درآمدهای کلان شهرداری، تعدادی از پروژه ها سرعت خوبی به دست آوردند. و در دوره ها توجه ناکافی از سوی دولت و مدیریت شهری نه تنها روند توسعه پروژه را کند کرد. بلکه این منطقه دچار توسعه نیافتگی خواهد شد. این بدان معناست که رشد منفی رخ داده است.

وی گفت: در حال حاضر آنچه شهروندان در سطح شهر مشاهده می کنند آسیب جدی به تمامی تجهیزات ثابت و سیار مرتبط با حمل و نقل است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهرداری با تشکیل پایگاه حمل و نقل و تعریف منابع مختلف درآمدی و راه هایی که منجر به تحقق پروژه ها می شود، بستری را فراهم می کند که پس از آن در راه آهن قرار داده شده است تا فعالیت ها را سریعتر و ابتکارتر از گذشته به پایان برسانند.