بهترین غذاها برای از بین بردن ادویه فلفلی در دهان


چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ – ۰۳:۱۲

فلفل دلمه ای

تهران (پانا) – اگر مقدار زیادی فلفل در غذا بریزید، بعد از غذا آتش را در دهان خود احساس خواهید کرد. اینجاست که از خود می‌پرسید بعد از خوردن غذاهای تند چه کار کنید.

به گزارش همشاری آنلاین، برخی افراد برای خاموش کردن آتش فلفل و کاهش سوزش دهان خود از آب استفاده می کنند. متوجه نیستید که این آزمایش قدیمی همیشه خوب از آب در نمی آید. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، نوشیدن آب ممکن است میزان سوزش دهان را افزایش دهد و آن را به یکی از بدترین تجربیات زندگی شما تبدیل کند.

در این مقاله به سراغ روش هایی می پردازیم که در کمترین زمان ممکن آتش فلفل را خاموش کرده و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید و پاسخ این سوال را پیدا کنید که بعد از خوردن غذاهای تند چه باید کرد.

۱- شیر

هیچ چیز بهتر از دوغ تلخی را پس از خوردن فلفل از بین نمی برد. البته اگر نمی توانید شیر تهیه کنید، می توانید از بستنی برای این کار استفاده کنید.

پروتئین های موجود در شیر و سایر محصولات لبنی اثر کپسایسین موجود در فلفل چیلی را خنثی می کند. به همین دلیل است که نوشیدن شیر بعد از غذای گرم مانند آب روی آتش است و سوزش دهان را کاهش می دهد.

۲- نان

وقتی می خواهید یک غذای تند مکزیکی یا هندی سفارش دهید، حتما مقدار نان را با غذا دو برابر کنید. اگر نان کنار غذای تند شما باشد پس از خوردن آن مشکلی نخواهید داشت که بعد از خوردن غذای تند چه کنید! زیرا گیرنده های بدن به جای کپسایسین موجود در فلفل به کربوهیدرات های مصرف شده واکنش نشان می دهند.

البته شیر و لبنیات در کاهش ادویه غذاها موثرتر از نان و سایر کربوهیدرات ها هستند.

۳- شکر

برای دوستداران شیرینی، شکر بهترین گزینه برای کاهش تشنگی پس از خوردن غذاهای تند است. تحقیقات نشان می دهد که تاثیر شکر در رفع سوزش دهان بعد از خوردن غذاهای تند بیشتر از تاثیر نان است.

بنابراین، اگر غذای تند می‌خورید یا در سالادتان کمی فلفل می‌خورید و دهانتان را آتش می‌زنید، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش این سوزش، خوردن یک دسر یا نوشیدنی شیرین (مانند موز و آب انگور) است.