این رژیم می تواند به توقف دیابت نوع ۲ کمک کند


خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای همه ضروری است – اما در صورت ابتلا به دیابت مهمتر است.

دیابتی ها باید هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی خود به تعداد کربوهیدرات های رژیم غذایی خود دقت کنند – اما یک مطالعه نشان داد که این الگو برای دیابت نوع ۲ بهتر است.

در دیابت نوع ۱، پانکراس فرد انسولین تولید نمی کند.

در نوع ۲، سلول های بدن در برابر انسولین مقاوم می شوند، بنابراین مقدار بیشتری برای حفظ سطح گلوکز خون در محدوده طبیعی مورد نیاز است.

اگر می خواهید رژیم غذایی یا سبک زندگی خود را تغییر دهید، در صورت ابتلا به دیابت، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

اکنون کارشناسان دریافته اند که روزه داری متناوب می تواند به کنترل کمک کند. و حتی از بین بردن دیابت نوع ۲.

این نوع غذا خوردن محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا سخت تر از تماشای مداوم آنچه می خورید در نظر گرفته می شود.

در عوض، فقط به انگیزه اجتناب از غذا برای مدتی نیاز دارد، مثلاً بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا ظهر روز بعد.

روزه داری متناوب نیز به عنوان بهبود دهنده سلامتی مانند فشار خون و کلسترول شناخته می شود.

کارشناسان می گویند که به دلیل به اصطلاح سهولت رژیم غذایی، روزه داری متناوب می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد.

نویسندگان با نوشتن در مجله دیابت بالینی و غدد درون ریز، پایگاه های داده مقالات، کارآزمایی های بالینی و سری موارد مربوط به دیابت نوع ۲ و روزه داری متناوب را تجزیه و تحلیل می کنند.

یک پزشک عمومی فشار خون بیمار را بررسی می کند.
روزه داری متناوب یک رژیم غذایی موثر برای کاهش سطح فشار خون است.
عکس PA / سیپا آمریکا

آنها دریافتند که این رژیم می تواند ویژگی های کلیدی دیابت نوع ۲ را که افراد معمولا از آن رنج می برند، بهبود بخشد.

کارشناسان گفتند روزه داری متناوب می تواند به دیابت نوع ۲ کمک کند وزن بدن خود را کاهش دهد و سطح لپتین را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی ممکن است سرعت دفع لپتین را کاهش دهد.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ معمولا سطح لپتین بالایی دارند که به نوبه خود ممکن است به این معنی باشد که در برابر آن مقاوم می شوند.


علائم دیابت که هرگز نباید نادیده بگیرید

برای تشخیص، باید به پزشک خود مراجعه کنید – اما ابتدا باید علائم اصلی بیماری را شناسایی کنید، بنابراین مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

دکتر موهان سکیرام، پزشک عمومی در مرتون، لندن، توضیح داد که دیابت وضعیتی است که در آن ممکن است قند زیادی در بدن وجود داشته باشد.

او با انتشار پستی در TikTok، برخی از علائم کلیدی را فاش کرد و گفت که در صورت داشتن هر گونه نگرانی باید همیشه با پزشک خود تماس بگیرید.

افراد دیابتی نوع 2 در معرض خطر از دست دادن بینایی خود هستند.
افراد دیابتی نوع ۲ در معرض خطر از دست دادن بینایی خود هستند.
لینستور

او گفت: “شما ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول ادرار می کنید. این به این دلیل است که بدن شما سعی می کند تا حد امکان از شر قند خلاص شود.”

در نتیجه، ممکن است تشنه‌تر شوید و مایعات زیادی بنوشید.»

دکتر سیکرام افزود که ممکن است متوجه شوید که دید شما تاری است و بریدگی ها و کبودی ها ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد.

وی افزود: «همچنین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در دست ها و پاهای خود داشته باشید.

وی علاوه بر این علائم، سایر علائم اصلی را نیز به شرح زیر برشمرد:

  • گرسنگی شدید
  • کاهش وزن بی دلیل
  • خستگی
  • تحریک پذیری

اگر متوجه هر یک از این علائم برای خود یا یکی از اعضای خانواده خود شدید، لطفاً برای مشاوره بیشتر با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

وی افزود: تشخیص دیابت در اسرع وقت بسیار مهم است زیرا در صورت عدم درمان بدتر می شود.


آنها همچنین معمولا سطوح بالایی از آدیپونکتین دارند که معمولا با دیابت و التهاب مبارزه می کند.

این متخصصان می‌گویند: «برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بیماران توانسته‌اند نیاز خود به انسولین درمانی را از طریق پروتکل‌های درمان ناشتا متناوب تحت نظارت پزشک معکوس کنند.»

مراقبت از پا نوروپاتی دیابتی
به گفته دکتر موهان سکیرام، بیماران دیابتی ممکن است در پاهای خود دچار گزگز شوند.
مبارزه سهام

آنها به یک مطالعه موردی اشاره کردند که در آن سه بیمار دیابتی برای چندین ماه پس از شروع روزه داری متناوب تحت نظر قرار گرفتند.

نسخه روزه متناوب آنها شامل سه روزه ۲۴ ساعته در هفته بود.

مشخص شد که شرکت کنندگان سطح گلوکز خون پایینی داشتند، هر سه وزن کم کردند و توانستند در مدت یک ماه پس از شروع رژیم، مصرف انسولین را متوقف کنند.

سه شرکت‌کننده گفتند که تحمل این رژیم را آسان می‌دانستند و هیچ‌کدام از آنها رژیم را متوقف نمی‌کردند.

تنوع زیاد

NHS می گوید در صورت ابتلا به دیابت نوع ۲ “چیزی نیست که نتوانید بخورید”، اما توصیه می کند که باید غذاهای خاصی را محدود کنید.

دستورالعمل های رسمی بیان می کند که شما باید غذاهای متنوعی از جمله میوه ها، سبزیجات و برخی از غذاهای نشاسته ای مانند پاستا بخورید.

با این حال، بیان می کند که باید قند، چربی و نمک را به حداقل برسانید.

یک قوطی 32 اونسی نوشابه در 13 سپتامبر 2012 در مک دونالد منهتن پر شد.
افراد دیابتی باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه خودداری کنند.
گتی ایماژ

NHS می گوید شما باید سه وعده غذایی در روز بخورید و نباید وعده های غذایی را فراموش کنید.

روزه داری متناوب می تواند مدت زمانی را که باید بخورید را محدود می کند، با انجام آن در طول شب، در حالی که قبلاً خواب هستید، احتمال کمتری دارد که وعده های غذایی خود را حذف کنید.

NHS می گوید: “اگر نیاز به تغییر رژیم غذایی خود دارید، ممکن است هر هفته تغییرات کوچکی ایجاد کنید.”

کارشناسان قبلاً نشان داده بودند که برای جلوگیری از افزایش قند خون از مصرف چه غذاهایی باید اجتناب کرد.

به افراد دیابتی توصیه می شود که سطح قند خود را کنترل کنند و اگر دیابتی هستید احتمالاً دستگاهی به شما داده می شود تا بتوانید این کار را در خانه انجام دهید.

غذای بدون گلوتن.  انواع ماکارونی، نان و تنقلات جدا شده در زمینه سفید
پاستا برای بیماران دیابتی که به دنبال خوردن وعده های غذایی کم کربوهیدرات هستند توصیه می شود.
مبارزه سهام

میانگین سطح قند خون شما به شما گفته می شود و سطح HbA1c شما نامیده می شود.

در حالی که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، NHS می گوید که اگر سطح خود را در خانه کنترل می کنید، هدف طبیعی ۴ تا ۷ میلی مول در لیتر قبل از غذا و کمتر از ۸.۵ تا ۹ میلی مول در لیتر دو ساعت بعد از غذا است.

اگر هر چند ماه یک بار آزمایش شود، هدف HbA1c طبیعی کمتر از ۴۸ میلی مول در مول (یا ۶.۵٪ در مقیاس اندازه گیری قدیمی تر) خواهد بود.

این داستان در ابتدا در The Sun ظاهر شد و با اجازه در اینجا تکثیر می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر