آیا برای جلوگیری از از دست دادن غذا زیاد غذا می خورید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “از دست دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به معنی احساس سیری بیش از حد و پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، در نسل افرادی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا کودکان در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی می میرند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز غذا شما را مجبور به غذا خوردن کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها متحجر شدند که اگر همه چیز را که به شما سرو می کردند نخورید ، واقعاً می توانید از گرسنگی بمیرید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را با خود حمل می کنیم. ما به خاطر “از دست دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، یعنی همه چیز را در بشقاب نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را با زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت نیاز دارید سیگنال های گرسنگی را به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می گوید که به اندازه کافی سیر شده اید. اگر به این سیگنال های بدن گوش دهید ، بیش از حد غذا نخورید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما اینطور نیستیم. ما به هر دلیلی به جز گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدن ما کمی سیر است ، غذا را متوقف نمی کنیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان به اندازه کافی غذا نمی خورد ، دست از غذا نمی کشند این است که فکر می کنند از دست دادن غذا اشتباه است. آنها توسط والدین خود آموزش داده شدند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما ، به دلیل برنامه نویسی مراقبان در دوران جوانی ، احساس می کنید مجبور هستید غذای مورد نیاز خود را در بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه دهید و بدن کالری اضافی خود را به عنوان چربی حفظ می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که در این سناریو واقعا چه چیزی اشتباه است: دور ریختن غذاهایی که بدن شما به آنها نیاز ندارد یا خوردن آن غذا به ضرر سلامتی شما؟

این یک سوال ترفند نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های فقیر که گرسنه هستند چطور؟ آنها هرگز بقایای بدن شما را دریافت نمی کنند ، درسته؟ خوردن غذای اضافی به هیچ کس کمک نمی کند. و آسیب می بینید.

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم قبلاً هزینه وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به ادامه غذا می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری بیش از حد می کنید و با گذشت زمان اندازه دور کمر شما افزایش می یابد.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را از دست بدهید. با این کار صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر است زمانی که بدن شما به اندازه کافی غذا خورده است به خوردن ادامه دهید.

برای برخی از ما ، تغییر باورهایمان در مورد هدر دادن غذا دشوار است. ما این نظر را بدون آنکه حتی در بیشتر زندگی خود بخواهیم حمل می کنیم.

اگر می خواهید آن کتابهای ناخواسته را رها کرده و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم در باورهایی که در کودکی مست بوده اید تجدید نظر کنید. آنها آن زمان منطقی نبودند و اکنون دیگر معنا ندارند.

بنابراین چگونه می توانید از “از دست دادن” غذا جلوگیری کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد هستند:

غذای کمتری روی بشقاب خود بگذارید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر همیشه گرسنه هستید ، می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر بقایای روز بعد بزرگ هستند. برخی از افراد نیمی از سهم خود را قبل از شروع غذا بسته بندی می کنند ، بنابراین وسوسه نمی شوند زیاد غذا بخورند.

به کسی در جاده استراحت دهید

اگر در شهری زندگی می کنید و یخچال ندارید ، به هر حال می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید باید به جای هدر دادن غذا به خوردن ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی بخورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و چربی خود را حفظ کند ، بدتر از هدر دادن غذا در سطل زباله است. “

آیا برای جلوگیری از از دست دادن غذا زیاد غذا می خورید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً تمام استراتژی هایی را که به شما کمک کرده است پرخوری را متوقف کنید ، به اشتراک بگذارید.